اخبار, مقالات

آشنایی کامل با ارزهای دیجیتال

آشنایی کامل با ارزهای دیجیتال

امرزوه ارزهای دیجیتال دیگر برای کسی ناشناخته نیست و دربین همه کشور ها جا افتاده و اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. با توجه به اینکه تعداد ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است و کسانی که علاقمند هستند با این ارزها کار کنند باید اطلاعات جامعی از ارزهای دیجیتال داشته باشند.

حال می خواهیم اطلاعات کاملی از ارز دیجیتال را برای علاقمندان به فعالیت در این حوزه آموزش دهیم.

فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال به روش های مختلفی می باشد که از جمله می توان به تأسیس صرافی، استخراج ارز، خرید و فروش ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

 

Watch Cryptocurrency Explained | Prime Video

ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز دیجیتال یا Cryptocurrency، درواقع پول دیجیتالی غیرمتمرکز و مبتنی بر فناوری بلاکچین است که بر اساس علم رمزنگاری به وجود آمده است. این نوع ارز ویژگی‌های بسیار مهمی از جمله غیرمتمرکز بودن، تغییر ناپذیری و شفافیت برخوردار هستند. مهمترین ویژگی ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن‌هاست. این ویژگی باعث می‌شود هیچ فرد، نهاد یا سازمانی توانایی کنترل این ارزها را نداشته‌باشد به همین دلیل برای فعالیت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارزهای دیجیتال به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند. به عنوان مثال بیت کوین با روش ماینینگ تولید می‌شود و برخی دیگر نیز به صورت کامل استخراج و سپس در دسترس عموم قرار می‌گیرند. از دیگر مزیت‌های ارز دیجیتال، انجام معاملات مالی بدون هیچگونه واسطه‌ای است.

شناخت بازار ارزهای دیجیتال

crypto market آشنایی کامل با ارزهای دیجیتال

ارزهای رمزنگاری شده زیرمجموعه ارزهای دیجیتال هستند. این ارزها شکل فیزیکی نداشته و کاملا به صورت دیجیتالی در دسترس افراد قرار گرفته و برای انجام معاملات مختلف استفاده می‌شوند. برای استفاده از ارزهای دیجیتال از کیف پول دیجیتالی استفاده می‌شود. این کیف پول تمام اطلاعات ارزهای شما را شامل می‌شود و برای فعالیت‌های مختلف در مورد ارز دیجیتال خود باید به این کیف پول دسترسی داشته باشید. این کیف پول دقیقا مانند حساب بانکی شماست.

 

 

 

بیت کوین(BTC)

معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال می باشد. بسیاری از کشورهای دنیا این ارز را به رسمیت شناخته و برای استفاده از آن قوانین مختلفی نیز وضع کرده‌اند. این ارز ارزش بسیار بالایی دارد و روزانه حجم بالایی از معاملات به وسیله آن انجام می‌شود. در بازار ارزهای دیجیتال بیت کوین رتبه نخست را در اختیار دارد.

اتریوم(Eth)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال کاربردی و مهم در بازار اتریوم است. این ارز نیز در جایگاه مناسبی در میان ارزهای دیجیتال قرار دارد. تفاوتی که این ارز با بیت کوین دارد این است که بلاکچین آن برای اجرای کدهای مختلف برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاردانو(Ada)

کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است که مانند اتریوم امکان ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند؛ با این تفاوت که کاردانو خود را پیشگام در «نسل سوم بلاک چین» می‌نامد و امنیت آن با استفاده از معماری چند لایه تأمین شده است. به گفته تیم کاردانو، سرعت و کارمزد تراکنش‌های این شبکه بسیار بهتر از بلاک چین‌های قدیمی مانند اتریوم اس

ریپل(XRP)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال شناخته شده ریپل است که به آن پروتکل تراکنش ریپل نیز گفته می‌شود.

روش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال جایگاه بسیار مهمی در بازار پیدا کرده‌اند. افراد و کشورهای زیادی به دنبال استخراج و سرمایه گذاری از طریق این رمزارزها می‌باشند. ارزهای دیجیتال گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری بوده و افراد زیادی در این زمینه به ثروت‌های بسیار زیاد دست پیدا کرده‌اند. اما سرمایه گذاری در این بازار به راحتی نیست و نیازمند شناخت کامل رمز ارزها و بررسی مداوم وضعیت بازار است.

استخراج ارز دیجیتال

estekhraj آشنایی کامل با ارزهای دیجیتال

یکی از روش‌های درآمدزایی و سرمایه گذاری در زمینه ارز دیجیتال، استخراج این رمزارزهاست. استخراج این ارزها به چند روش مختلف صورت می‌گیرد. از جمله ماینینگ که از طریق پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی و یا تراشه‌های ASIC انجام می‌گیرد. این روش‌ها در شرایط مختلف مورد استفاده قرار گرفته و هر کدام مزایای و معایب خود را دارند. اگر قصد دارید در زمینه استخراج رمزارزها فعالیت نمایید، باید اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه به دست آورید.

 

نگهداری از ارزهای دیجیتال

wallet آشنایی کامل با ارزهای دیجیتال

پس از خرید یا استخراج ارزهای دیجیتال نکته مهمی که وجود دارد، نگهداری از این رمزارزها است. از آن‌جایی که مزایای بسیار زیادی دارند، هکرهای بسیاری نیز به دنبال سرقت آن‌ها از کیف پول‌ها هستند. معمولا مشکلاتی از جمله سرقت ارز دیجیتال برای افراد تازه کار پیش می‌آید. زیرا این افراد اطلاعات کافی در مورد نگهداری درست ارزهای خود نداشته و به راحتی آن‌ها را از دست می‌دهند. از آن‌جایی که ارزهای دیجیتال در کیف پول دیجیتالی نگهداری می‌شوند، مراقبت از کیف پول و در واقع کلیدهای رمزنگاری اهمیت بالایی دارد. این کیف پول به شکل‌های مختلفی مانند وب سایت، نرم افزار و یا حتی چاپ کلیدها بر روی کاغذ است. در هر صورت نگهداری از آن بسیار مهم است. اگر کسی به کلیدهای خصوصی شما دسترسی داشته باشد به راحتی می‌تواند به کیف پول شما دسترسی داشته و ارزهای شما را به سرقت ببرد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *