مقالات

دمو بایننس چیست و چگونه می‌توانیم در آن حساب بسازیم؟

حساب دمو بایننس

در این مقاله قصد داریم در مورد حساب دمو بایننس، فرصت‌ها، چالش‌ها و همچنین در مورد جایگزین ایرانی (حساب دمو بایننس) صحبت کنیم. دنیای معامله‌گری، دنیایی پر از فرصت برای پولسازی و ثروتمند شدن است. اگر فکر می‌کنید که ترید ارز دیجیتال می‌تواند شما را به ثروت برساند، کاملا درست فکر می‌کنید. اما به چند شرط مهم! یکی از موضوعاتی که باید در این باره، همواره مورد توجه قرار دهید این است که «بازار ارزهای دیجیتال، دو رو دارد» یک روی آن ثروت و پولسازی و روی دیگرش، ضرر، طمع و شکست است.

دلیل اصلی شکست افراد در این بازار و به کلی همه بازارهای سرمایه، یک چیز است: آن‌ها تریدکردن را بلد نیستند! در این مقاله که روی حساب دمو بایننس تمرکز دارد، توضیح خواهیم دارد که چگونه این حساب، شما را از شکست در بازار ارزهای دیجیتال مصون می‌کند و از آن مهم‌تر، به خاطر این‌که این شرکت، دسترسی ساکنین کشور را به امکاناتش مسدود کرده ‌است، جایگزینی را معرفی خواهیم کرد. پس با ارزبازان همراه باشید.

بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا!

بایننس یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است که در سال 2017 توسط توسعه‌دهنده نرم‌افزار و مدیرعامل کنونی Changpeng Zhao تأسیس شد که در اصل در چین مستقر بود.

در حالی که بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان از نظر حجم معاملات است، در چندین کشور نیز با مشکلات نظارتی مواجه است. برای نمونه مقامات ایالات متحده، اتهامات مانند پولشویی و جرایم مالیاتی را به این صرافی نسبت می‌دهند به همین دلیل این پلتفرم در چندین کشور نیز ممنوع شده است.
بایننس صدها ارز دیجیتال را برای کاربران جهانی ارائه می دهد البته توجه به این نکته مهم است که پلتفرم جهانی بایننس با همتای آمریکایی خود، Binance.us، که تنها بیش از 65 ارز دیجیتال ارائه می دهد، متفاوت است.

معامله‌گران باتجربه ممکن است از تنوع پیشنهادات بایننس قدردانی کنند، اما کاربران تازه کار ممکن است این پلتفرم را با توجه به ویژگی‌های بسیار گیج‌کننده بیابند. علاوه بر این، تحقیقات در حال انجام و فهرست رو به رشد مسائل نظارتی نیز نگران کننده است.

بایننس بیش از 365 ارز دیجیتال برای تجارت در صرافی خود دارد، اما تنها 65+ آن در ایالات متحده موجود است. برای کاربران بین المللی، از انواع ارزهای فیات مانند USD، EUR، AUD، GBP، HKD و INR نیز در دسترس است. حتی بسته به موقعیت مکانی کاربران، بایننس  جفت ارزهای دیجیتال متنوعی ارائه می‌دهد.

 

حساب دمو بایننس چیست؟

محیط «دمو بایننس» که به آن معاملات روی کاغذ (Paper Trading) گفته می‌شود، یک حساب آزمایشی ترید ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار خواهد داد. در واقع:

«دمو بایننس یک شبیه‌ساز معاملات واقعی رمزارز، برای آزمایش استراتژی معامله‌گران است»

اگر جزء تریدرها یا علاقه‌مندان به ترید هستید که این ویژگی‌ها زیر را دارند، حساب دمو بایننس به کارتان می‌آید:

  • حساب دمو بایننس برای تریدرهای که هنوز آماده ترید با پول واقعی نیستند.
  • هنوز درباره آموزه‌های خود مطمئن نیستید و اعتماد به نفس لازم برای شروع معاملات را به دست نیاورده‌اید
  • معامله‌گری چیره‌دست هستید که سالها تجربه دارد و می‌تواند در بدترین شرایط بازار نیز کسب درآمد کند و قصد دارید با (حساب دمو بایننس) استراتژی جدید را بدون از دست دادن سرمایه امتحان کنید.

هنگام افتتاح «حساب دمو بایننس»، این صرافی مقداری بیت کوین و اتریوم مجازی در اختیارتان قرار می‌دهد تا استراتژی معاملاتی خود را با خیال آسوده و هر چند بار که دوست دارید در معرض آزمایش قرار دهید و وقتی از کارآمدی آن مطمئن شدید، در معاملات واقعی خود به کار بگیرید.

انجام آزمایشات، شما را در مسیری پیش خواهد برد که سودآورترین استراتژی‌ها را پیدا یا طراحی کنید و در بیشترین استفاده را از پتانسیل‌های خود داشته باشید.

حساب دمو بایننس

چگونه در بایننس حساب دمو بسازیم؟

برای استفاده از (حساب دمو بایننس)، نیاز به ساخت حساب خاصی ندارید. کافی‌است به حساب اصلی خود در بایننس وارد شوید و سپس با کلیک روی لینک «حساب دمو بایننس» تمرینات خود را شروع کنید.

توجه کنید که نام محیط تمرینی بایننس Mock Trading است که در محیط فیوچرز انجام می‌شود. با کلیک روی دکمه Back to live، به محیط واقعی فیوچرز باز خواهید گشت.

بیشتر بخوانید: انواع تریدرهای ارز دیجیتال و تایپ شخصیتی تریدرها

معاملات کاغذی در بایننس

به محض این‌که به استراتژی یا قانون جدیدی رسیدید (چه خودتان طراحی کرده ‌باشید، چه از بیرون آموخته باشید)، می‌توانید بلافاصله وارد صرافی دمو شوید و با توجه به دارایی‌های مجازی خود، استراتژی جدید را امتحان کنید.

صرافی مجازی دقیقا همان صرافی بایننس است. بدین معنا که می‌توانید تمام رمزارزهای لیست‌شده در بایننس را  در یک محیط امن و بدون ریسک، معامله کنید. حساب دمو بهترین ابزار برای آزمایش استراتژی‌های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال است.

متاسفانه ساکنین ایران نمی‌توانند به صورت عادی به این صرافی مجازی دسترسی داشته باشند. اما نگران این موضوع نباشید. در ادامه، جایگزین آن را به شما معرفی خواهیم کرد. اما در مورد Binance Demo Exchanage؛ این صرافی نمایشی مستقیما به خود بایننس متصل است؛ بنابراین می‌توانید استراتژی‌های خود را روی تمام سکه‌های موجود در صرافی، به آزمایش بگذارید.

به خاطر داشته باشید که در صرافی «دمو بایننس»، شما به تمام جفت‌های معاملاتی لیست‌شده در بایننس دسترسی دارید؛ بنابراین همیشه بررسی کنید که آیا می‌توانید دارایی مورد نظر خود را با استفاده از کیف پول انتخاب شده معامله کنید یا خیر. به عبارت دیگر، مطمئن شوید که کیف پول شما، دارایی مورد آزمایشتان (که بعدا در محیط واقعی آن را معامله خواهید کرد) را پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: شبیه ساز ترید ارز دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از حساب دمو بایننس

هنگامی که از یک حساب معاملاتی مجازی و دمو استفاده می‌کنید، می‌توانید تعدادی بی‌شمار از استراتژی‌های مختلف را طراحی، آزمایش، تایید و رد کنید.

معاملات روی کاغذ، به شما این امکان را می‌دهد که روی استراتژی مورد نظر خود، قبل از اجرای آن در محیط واقعی، تنظیمات جدیدی را اعمال و آن ‌را آزمایش کنید.

ورژن نمایش اکسچنج، به شما امکان بهبود قوانین و استراتژی‌های موجود را نیز می‌دهد. بدین ترتیب، ترفندهای کوچکی را می‌آموزید که می‌تواند به میزان قابل توجهی بازده استراتژیتان را افزایش دهد.

معمولاً، تفاوت اصلی بین آزمایش یک استراتژی در محیط مجازی و محیط معاملاتی واقعی، احساسات است. وقتی با پول واقعی درگیر بازار باشید، این خطر بسیار شایع است که احساسات کنترل منطق شما را به عهده بگیرند. ترس و طمع دو احساس عمده‌ای هستند که در بازارهای مالی منطق معامله‌گران را فلج می‌کنند.

می‌توان منشأ اصلی این دو احساس را عدم آگاهی معامله‌گران و غیر واقع‌بینی آن‌ها دانست. ترس که دلیل اصلی آن عدم اعتماد به نفس است، از دیدگاه منفی‌گرایانه و طمع که دلیل اصلی آن اعتماد به نفس کاذب است، از دیدگاه مثبت‌گرایانه افراطی ناشی می‌شود. رو به رو شدن با واقعیت هر دو را خنثی می‌کند.

روبه رو شدن با واقعیت می‌تواند برایتان دشوار باشد، پس باید عزمتان را به خوبی برای این کار عزم کنید! به یاد داشته باشید که ترس، باعث از دست رفتن فرصت خرید می‌شود و نتیجه آن حسرت است. طمع نیز باعث از دست رفتن فرصت فروش شده و نتیجه آن حسرت پلاس یعنی چیزی فراتر از حسرت است!

اما وقتی با این واقعیت، در یک محیط مجازی رو به شده شویم، چه می‌شود؟ می‌توانید مثال‌های زیر را به معاملات خود در بازار ارزهای دیجیتال ارتباط دهید.

بیشتر بخوانید: تمرین ترید ارز دیجیتال در صرافی‌های واقعی را یاد بگیرید

حساب دمو بایننس

چرا استفاده از حساب دمو اجباری است؟!

یک دانشجوی حقوق پس از فارغ‌التحصیلی پروانه وکالت نمی‌گیرد، خلبانان ارتش نیز هیچ‌گاه پس از فارغ‌التحصیل شدن گواهینامه خلبانی خود را دریافت نمی‌کنند. در دادگاه، سرنوشت موکل در دست وکیل است و در جنگ، سرنوشت عملیات به عهده خلبان.


اولین اشتباهی که هرکدام انجام دهند، سرنوشت جلسه دادرسی و سرنوشت عملیات را عوض خواهد کرد. بنابراین تا وقتی یک فارغ‌التحصیل حقوق سالها دوره کارآموزی وکالت یا قضاوت را نیاموخته باشد، در دادگاه اعتباری نخواهد داشت. تا وقتی یک خلبان جت جنگی ساعت‌ها با دستگاه شبیه‌ساز پرواز، تجربه عملیات کسب نکند وارد نبرد نخواهد شد. تا وقتی یک گلادیاتور هزاران ساعت با شمشیر چوبی تمرین نمی‌کرد، با شمشیر واقعی وارد میدان نمی‌شد.

وقتی سرنوشت دیگران در دست ما باشد، باید خود را به جامعه ثابت کنیم تا اجازه فعالیت بگیریم. اما در بازارهای مالی که پای دارایی‌های خودمان در میان است، بایننس یا هیچ بازار مالی دیگری این‌گونه نیست که پس از تایید صلاحیت به شما اجازه معامله دهد.

بله درست است؛ وقتی می‌خواهید در بایننس وارد فیوچرز شوید، یک کوئیز یا تست حدودا 10 سوالی از شما می‌گیرد که تا وقتی به همه آن‌ها پاسخ ندهید فیوچرز برای شما باز نخواهد شد. اما حتی اگر همه سوالات را اشتباه پاسخ دهید، در نهایت گزینه‌های درست را با رنگ سبز به شما نمایش می‌دهد و می‌توانید پاسخ‌های خود را ویرایش کنید!

چرا باید خلاف جهت منطق حرکت کنیم و بدون اینکه 100ها ساعت تمرین کرده باشیم، سرمایه و زندگی خود را با شعار «یا بخت و یا اقبال» وارد بازی می‌کنیم؟ حتی وقتی می‌خواهیم نان تهیه کنیم، به دنبال بهترین نانوایی هستیم. وقتی می‌خواهیم عمل جراحی انجام دهیم، ساعت‌ها تحقیق می‌کنیم تا بهترین جراح را پیدا کنیم. اما جای تعجب دارد که وقتی کلمه‌ای به نام «سیگنال» را می‌شنویم، بسیاری از ما بی چون و چرا سرمایه و پس‌انداز خود را با طناب دیگران به چاه می‌فرستیم!

صرافی دمو ارز دیجیتال چیست؟

فیوچرز بایننس چیست؟

معاملات فیوچرز با به عبارت دیگر قراردادهای آتی نوعی از معاملات مالی هستند که برای گمانه زنی در مورد قیمت «آینده» یک دارایی مانند سهام، کالا یا حتی ارز دیجیتال استفاده می‌شوند. معامله‌گرانی که قصد معامله قراردادهای آتی را دارند، قرارداد آتی منعقد می‌کنند و قیمتی را که می‌خواهند دارایی را در آینده خریداری کنند، تعیین می‌نمایند.

بنابراین، در معاملات فیوچرز بایننس معاملات آتی، قیمت و تاریخی که در آن دارایی را خریداری می‌کنید، از پیش تعیین شده است. اگر قیمت دارایی در زمان انقضای قرارداد آتی افزایش یابد، معامله‌گر قادر به کسب سود است. با این حال، اگر قیمت دارایی کاهش یابد، معامله‌گر متحمل ضرر می‌شود.

اما معاملات فیوچرز فقط برای خرید نیست! هنگامی که قیمت دارایی کاهش یابد، معامله‌گر می‌تواند یک موقعیت کوتاه(short) را انتخاب کند و هر چه قیمت بیشتر کاهش یابد، معامله‌گر بیشتر سود کسب می‌کند. میزان سودی که تاجر کسب می‌کند، در پایان انقضای قرارداد محاسبه می‌شود. اجازه دهید یک مثال را برای درک بهتر معاملات آتی مرور کنیم.

فیوچرز خطرناک است!

کاملا درست خوانید! معاملات فیوچرز به شدت خطرناک هستند و اگر بدون آموزش تریدینگ، تحلیل انواع چارت و یا عدم اطلاع کافی از چگونگی سیستم خرید و فروش به شکل فیوچرز، اقدام به خرید و فروش کنید، ممکن است که به راحتی و درکمتر از یک دقیقه تمامی سرمایه‌ای را که دارید از دست بدهید! به همین دلیل بدون تجربه و دانش قبلی به هیچ عنوان اقدام به این شکل از معاملات نکنید.

حساب دمو فیوچرز بایننس

صرافی بایننس و بسیاری از صرافی‌های دیگر متوجه شدند که کاربران تازه‌کار جهت آشنایی و یا کسب تجربه بیشتر با معاملات فیوچرز  مجبور به استفاده از سرمایه واقعی خود و استفاده از حساب اصلی فیوچرز هستند که همین موضوع سبب می‌شد بسیاری از تازه‌کاران، همه یا بخش زیادی از سرمایه‌ای را که داشتند، به راحتی از دست بدهند.

به همین دلیل بسیاری از صرافی‌ها از جمله بایننس برای کاربران این امکان را فراهم کرده‌اند تا با استفاده از حساب دمو فیوچرز بایننس با سیستم خرید و فروش فیوچرز بیشتر آشنا شوند. البته این حساب دمو فقط برای آشنایی نیست، بلکه کاربران می‌توانند در حساب دمو فیوچرز آموخته‌هایشان در محیطی امن و با حفظ سرمایه تمرین کنند و یا استراتژی‌های خرید و فروش را در حساب دمو تست کنند تا درک بهتری نسبت به این نوع از تردید به دست آورند.

ارزبازان، شبیه ساز ترید ارز دیجیتال ایران، فضایی برای تمرین واقعی ترید

همان‌طور که قبل‌تر گفته شد، دسترسی کاربران ایرانی به امکانات بایننس مسدود است. اما آیا چه جایگزینی برای این حساب دمو وجود دارد که می‌توانید بدون دغدغه در آن‌جا تمرین ترید کنید؟ پلتفرم شبیه ‌ساز ترید ارز دیجیتال ارزبازان، پاتوقی برای تمرین ترید شما در یک فضای کاملا واقعی است!

ارزبازان به شما این امکان را می‌دهد که در یک محیط واقعی و با امکانات چارت TradingView به طراحی، تحلیل، آزمایش، بررسی و تمرین استراتژی‌های معاملاتی خود بپردازید. در پلتفرم ارزبازان شما این امکان را خواهید داشت که بدون به خطر انداختن سرمایه ارزشمند خود که زحمت زیادی برای داشتن آن کشیده‌اید، ترید کنید و ترید کردن را یاد بگیرید.

یک هفته ترید رایگان را در ارزبازان تجربه کنید

شبیه ساز ترید بایننس و دمو بایننس

سخن پایانی

با فعالیت در حساب دمو ارزبازان خاک‌خورده بازار می‌شوید اما لباس‌هایتان خاکی نمی‌شود! در این محیط، با خیالی آسوده‌ به تمرین آموخته‌های خود می‌پردازید و مفاهیم را با تجربه عملی، ملکه ذهن خود می‌کنید. استراتژی‌های خود را آزمایش کنید، هر ویرایشی لازم است انجام دهید، هر چند بار که می‌خواهید خرید و فروش کنید؛ بدون اینکه حتی 1 ریال از دارایی‌های خود را به خطر بیندازید.

ارزبازان محیطی امن و بدون ریسک ‌را برایتان تدارک دیده‌ است تا قبل از این‌که به بازار ورود کنید، ترس و طمع را از شما بگیریم. پس از آن، صد‌ها میلیارد دلار در بازارارزهای دیجیتال وجود دارد که می‌توانید به جیب شما تریدرهای موفق واریز شود! پس همین حالا شروع کنید.

سوالات متداول

پول اولیه در حساب دمو بایننس چقدر است؟

این موضوع بزرگترین ایراد وارد شده حساب‌های دمو بایننس است. در بایننس هنگام شروع معاملات با حساب دمو به تریدرها 100000 تتر، در اختیار شما قرار می‌دهد. هم‌چنین اگر تریدر با حساب دمو این پول را از دست بدهدمی‌تواند مجددا حساب خود را کند. مشکل بزرگی که این روش دارد، تفاوت آن با دنیای واقعی است. ممکن است که شما هنگام ترید یک معامله با حساب دمو بایننس 100 هزار دلار را از دست بدهید و با یک کلیک پول از دست رفته را برگردانید. اما در زندگی واقعی و ترید با حساب اصلی، پول از دست رفته باز نخواهد گشت. این مشکل در پلتفرم ارزبازان برطرف شده است.

در دمو بایننس چه ارزهایی قابل معامله هستند؟

بایننس در این آپشن خود اجازه معامله همه جفت‌ارزهایی را که در پلتفرم خود لیست کرده‌ است را به کاربران خود می‌دهد. اما توجه داشته‌ باشید که طبق اعلام خود بایننس، کندل‌ها، حرکات قیمت در تایم‌فریم و هم‌چنین قیمت ارز، می‌تواند با واقعیاتی که در ترید لایو وجود دارد، متفاوت باشد.

چگونه حساب دمو بایننس بسازیم؟

برای انجام معاملات در حساب دمو بایننس، نیازی به ساخت حساب جداگانه نیست. برای انجام این‌کار باید یک حساب بایننس داشته باشید و از داخل حساب واقعی خود، به قسمت Mock Trading بروید

4.3/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه در “دمو بایننس چیست و چگونه می‌توانیم در آن حساب بسازیم؟

  1. رضا گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید که همچین لطفی درحق امثال بنده میکنید تا متضرر نباشیم

    1. ebrahimi گفت:

      سلام رضا جان
      خوشحالیم که تونستیم بهت کمک کنیم.
      موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *