مقالات

کمترین سرمایه برای ترید چقدر است؟

کمترین سرمایه برای ترید

فراهم کردن سرمایه برای ترید، شاید در ابتدا ناامیدکننده باشد؛ زیرا فراهم نمودن سرمایه کافی برای ترید در این اوضاع سخت اقتصادی بسیار دشوار است. در این مقاله قرار نیست دلخوشی و امید کاذب وارد مغز شما کنیم. تنها قرار است در این مقاله بررسی کنیم که ببینیم آیا سرمایه حداقلی برای ترید کاری درست است یا یک اشتباه محض؟ پس در ادامه همراه با ارزبازان باشید و بدانید کمترین سرمایه برای ترید چقدر است؟

همیشه بیشتر، بهتر نیست!

همه ما دوست داریم که در ابتدای شروع معامله یک حساب معاملاتی با بودجه خوب چند میلیونی داشته باشیم، اما به دلیل شرایط اقتصادی فقط تعداد کمی از ما می‌توانیم چنین بودجه‌ای فراهم کنیم.

جالب است که بدانید که بیشتر معامله‌گران در حساب‌های معاملاتی خود بودجه نسبتاً کوچکی دارند که فقط حاشیه مورد نیازشان را پوشش می‌دهند. در این‌جا دو نکته مهم را باید اشاره کنیم:

  • اول این‌که این بودجه نسبتاً کم برای ما ایرانیان بسیار زیاد و رویایی است،
  • و دوم، در این مقاله منظور ما تنها معامله‌گران معمولی است، نه بعضی از معامله‌گران که با رقم‌های بزرگ میلیون ‌دلاری ‌ترید می‌کنند.

معامله با یک حساب کوچک مستلزم کنترل دقیق ریسک و مدیریت پول است. این موضوع را جدی بگیرید و تا یاد نگرفته‌اید هیچ تریدی نکنید؛ زیرا هیچ دکمه بازگشتی در برابر اشتباهات یا اتفاق‌های غیرمنتظره وجود ندارد. حالا نوبت به این می‌رسد که پاسخ سوالتان را بدهیم. واقعا «کمترین سرمایه برای ترید» چقدر است؟

بیشتر بخوانید: بهترین اندیکاتور برای فیوچرز که سودهی بالایی دارد!

کمترین سرمایه برای ترید: صفر تومان!

تعجب نکنید! بدون هیچ سرمایه‌ای می‌توانید وارد دنیای ترید شوید و زیر و بم بازار را بشناسید. اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟! فضایی را در نظر بگیرید که کاملا مثل صرافی‌های ارز دیجیتال است و تمام ابزارهای ترید در اختیارتان قرار دارد؛ با این تفاوت که سرمایه واقعی خود را وارد بازار نمی‌کنید و متضرر نمی‌شوید.

در این فضا می‌توانید مانند بازار واقعی و با ابزارهای موجود، ترید کنید، با بالا و پایین‌های بازار آشنا شوید و با کوله‌باری از تجربه وارد بازار واقعی شوید. اما کدام پلتفرم چنین فضایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که بدون سرمایه و بدون ضرر و زیان ترید کنید؟!

شبیه‌ساز ترید ارز دیجیتال ارزبازان چنین فضایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که ترید بدون سرمایه را تجربه کنید و برای ورود به بازار واقعی قدرتمند شوید. در پلتفرم ارزبازان، با فضای واقعی صرافی مواجه هستید و انواع ابزارهای ترید را در اختیار دارید تا بدون ترس از دست دادن سرمایه، نبض بازار را در دست بگیرید.

برخی از مزیت‌های ارزبازان برای تریدرها عبارت هستند از:

  • بدون نیاز به صرافی‌های واسط برای ارز دیجیتال جهت تمرین
  • محیطی کاملاً مشابه با صرافی‌های ارز دیجیتال برای ترید به شکل دمو
  • بدون ریسک و خطر درگیرشدن سرمایه اصلی
  • به دلیل درگیر نشدن سرمایه فشار روانی بر شما وارد نشده و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی و به‌دوراز هرگونه استرس تمرین کنید
  • امکان تست انواع راهبُردهای ترید بدون به خطر افتادن سرمایه برای کاربران آماتور و حرفه‌ای
  • عدم وجود هرگونه تحریم

 

کمترین سرمایه برای ترید چقدر است؟

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی کدام است؟!

رازهای ترید که به شما نمی‌گویند!

حالا که با کمترین سرمایه برای ترید را دانستید، وقت این است که بعضی از رازهای مگوی دنیای ترید را نیز بدانید که بتوانید به تریدری قدرتمند تبدیل شوید. در این قسمت با هم نگاهی به نکات و رازهای می‌پردازیم که کمتر تریدی دقت می‌کند. این رازها را با دقت فراوان بخوانید و سعی کنید که به یاد بسپارید.

یک حساب کوچک، محدود و دست‌ و پاگیر!

معامله یک حساب کوچک بسیار دشوارتر از معامله با یک حساب بزرگ است. حساب‌های بزرگ در برابر اشتباهات، رگه‌های باخت غیرمنتظره و گاهی اوقات حتی شرایط بد بازار مصنون خواهند بود؛ درست مانند ورزشکاری که با کوهی از عضله در برابر مشت و لگد را تحمل می‌کند، اما حساب‌های کوچک این قدرت و توانای را ندارند و گاهی می‌توانند به‌شدت آسیب‌پذیر باشند.

در حساب‌های بزرگ می‌توانید حتی پا را  فراتر بگذارید و نه ‌تنها توانایی پرداخت بعضی معاملات منتهی به ضرر بلکه می‌توانید ضرر را جبران نمائید.

اما هنگام سرمایه‌گذاری برای ترید و معامله با یک بودجه کوچک، شما با مشکلات روانی و ترس ازدست‌دادن تمامی سرمایه را دارید که همین موضوع ترید خوب و هوشمندانه را دشوارتر می‌کند و شاید گاهی به‌سختی بتوان ضررها را جبران نمود.

اگر فردی هستید که با یک سرمایه ترید جمع‌وجور و کوچک در حال معامله هستید و می‌توانید فشارهای روانی معاملات کوچک را به‌خوبی تحمل کنید، در این صورت زیاد جای نگرانی نیست.

ترید برای سرمایه‌های بزرگ به معامله‌گر انعطاف‌پذیرتری بیشتری می‌دهد؛ مانند قراردادهای متعدد، شورت و لانگ. درحالی‌که حساب‌های کوچک ممکن است تنها به یک موقعیت معامله لانگ و شورت محدود شوند.

ترید با حساب‌های کوچک، راه‌ و رسم خردمندان!

شاید با نکاتی که در بالا گفتیم، حس ناجور و نحس ناامیدی شما را فراگرفته باشد اما نباید زود نامید شوید! چراکه به نظر می‌رسد حساب‌های کوچک توسط بسیاری از معامله گران از جمله معامله گران حرفه‌ای در حال معامله با حساب‌های کوچک و ترید با سرمایه کم هستند.

 فراموش نکنید که سرمایه‌ای که دارید، هرچند کوچک باشد، با سختی و زحمت به‌دست ‌آمده است! از طرفی ترید ارز دیجیتال کاری سخت و پرریسک هست و قرار نیست شما را یک‌شبه، یک هفته و یا حتی یک‌ماهه پول‌دار کند.

 به همین دلیل بهتر است بخش کوچکی از سرمایه خود را در یک حساب برای ترید قرار دهید. این کار شما را مجبور می‌کند که به‌عنوان یک معامله‌گر، با حساب کوچک و منابع محدود، محتاط‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنید و در هر تریدی مطمئن شوید که نسبت خطر به سود و نسبت برد به باخت آن‌ها به‌درستی محاسبه و استفاده می‌شود.

ریسک 1%، قانونی که یک تریدر با آن خوب عمل می‌کند

هنگام ترید، به‌خصوص با سرمایه کم، ترید باید از قانون ریسک 1% (در برابر اشتباهات و ضررهای غیرمنتظره) به‌عنوان جلوگیری از ضررهای بزرگ پیروی کنید.

بسیاری از معامله گران خوب از قانون ریسک 1% صرف‌نظر از اندازه حساب‌های تجاری خود پیروی می‌کنند؛ زیرا این یک فن مدیریت ریسک بسیار مؤثر است. خوب دقت کنید که این قانون را یک تریدر خوب انجام می‌دهد و اصلاً صحبت از تریدر غیرحرفه‌ای و یا حرفه‌ای نیست! تریدر خوبی باشید!

cryptocurrency bitcoin کمترین سرمایه برای ترید چقدر است؟
بیشتر بخوانید: ترید آزمایشی چیست؟ معرفی سایت های ترید آزمایشی


از ترید هوشمندانه تا قهرمانی با ‌ترید با سرمایه کم

ترید با سرمایه کم یا زیاد کاری بسیار پرخطر و دشوار است که باید به‌خوبی آموزش ببینید اما هر آموزشی نیاز به تمرین دارد تا بتوانید نقاط ضعف و یا قوت خودتان را بشناسید و از همه مهم‌تر تجربه کسب کنید.

این یکی از اولین چالش‌های است که تریدر‌های تازه‌کار و یا حتی حرفه‌ای با آن روبه‌رو هستند دستیابی محیطی امن برای تمرین ترید ارز دیجیتال و تست انواع استراتژی‌های است و متأسفانه شاهد این هستیم که سرمایه‌های زیادی جهت تمرین ترید، کسب تجربه و یا آشنایی با معاملاتی مانند مارجین، ندانسته از بین رفته‌اند.

فراموش نکنید کسی در ترید ارز دیجیتال موفق است که به‌خوبی آموزش‌دیده و بتواند مدیریت سرمایه را به شکل صحیح انجام دهد. ارزبازان به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در محیطی امن این موارد را یاد بگیرید.

بهتر است شما مانند یک قهرمان شروع به ترید کنید تا مانند یک فرد ترسو و عجول که با هر اشتباه خود را در چاهی عمیق و سیاه می‌اندازد؛ پس سرمایه کم یا زیاد مهم نیست، بلکه آموزش صحیح و تمرین مستمر شما را پیروز میدان نبرد خواهد کرد.

سخن آخر

برخی از تریدرها قاطعانه می‌گویند اگر کمترین سرمایه برای ترید کوچک باشد، ترید موفقیت‌آمیز نخواهد بود، اما این گفته درست نیست. شاید ترید موفقیت‌آمیز با حساب‌های کوچک دشوارتر باشد، اما اگر به‌درستی تمرین کنید و مدیرت پول را به‌خوبی آموزش ببینید در این صورت سرمایه کم برای ترید نیز سودآور خواهند بود.

تریدرهای حساب‌های کوچک می‌توانند از معاملات خود درآمد خوبی داشته باشند، اما باید استرسی را که اغلب با کمبود سرمایه همراه است کنترل کنند، بر مدیریت ریسک تمرکز کنند و فن‌های مدیریت ریسک خود را به‌ویژه قانون ریسک 1% به‌درستی اعمال کنند. با در نظر گرفتن این عوامل، می‌توانید حساب نسبتاً کوچک خود را به یک حساب بزرگ‌تر تبدیل کنید .فقط کافی است که با تمرین توسط شبیه‌ساز ترید ارز دیجیتال می‌توانید با تمرین کافی و پشتکار، مزیت‌های یک ترید خوب را کسب کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *