مقالات

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای چیست؟

Frame 67.27 1 بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای چیست؟

تمامی تریدرها، نوسانگیری را برای ترید تجربه‌ای دلچسب می‌نامند. دلیل آن هم ساده است. تریدر‌ها از حرفه‌ای تا تازه‌کار به دنبال سود بردن از نوسانات کوچک و بزرگ بازار هستند و سعی می‌کنند تا از این نوسانات که هرگز ثابت نمی‌ماند، نهایت بهره را ببرند.
البته زیاد هیجان‌زده نشوید؛ چراکه روی دیگر سکه کسب درآمد با نوسان‌گیری را باید بشناسید.
چراکه نوسان گیری یا اسکالپ بسیار خطرناک است و می‌تواند به راحتی سرمایه شما را در کسری از دقیقه و یا حتی ثانیه نابود کند؛ به همین دلیل ما در ارزبازان قصد داریم که بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای را به شما معرفی کنیم تا شما تا حد ممکن سرمایه خودتان را از دست ندهید. پس تا انتها با همراه باشید.

اسکالپینگ چیست؟

معامله‌گران از استراتژی‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا بتوانند به طور مداوم سود کسب کنند. یکی از پرطرفدارترین استراتژی‌ها که برای ترید که بسیار پرطرفدار است، اسکالپینگ نام دارد.

به‌طورکلی اسکالپینگ به شکلی از معامله اطلاق می‌شود که هدف از انجام آن یک سری معاملات کوچک سودآور است و بیشتر بر کمیت به جای کیفیت تمرکز می‌کند تا سود را افزایش دهد.

تمرکز اصلی چنین استراتژی‌هایی استفاده از حجم معاملات به جای انجام بسیاری از تحلیل‌های فنی پیچیده توسط بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای است.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی کدام است؟!

استراتژی اسکالپینگ چگونه است؟

 استراتژی اسکالپینگ شامل عمل باز کردن چندین معامله در یک روز است. اسکالپینگ یک استراتژی نسبتا منحصر به فرد است. از این نظر که ترید تمایل دارد یک یا چند معامله را باز کند و سپس آن را در عرض چند دقیقه ببندد.

به این ترتیب، آن‌ها از تایم فریم‌های بسیار کوتاه‌مدت با حداکثر اندازه حدود 5 تا 30 دقیقه استفاده می‌کنند.
تریدرها معمولا از بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای استفاده می‌کنند تا از این طریق حد ضرر را به حداقل برساند. استفاده از تایم فریم های بالا در نمودارها جهت ترید در اسکالپینگ منجر به ضررهای قابل توجهی می شود زیرا هر کندل نشان‌دهنده دوره طولانی است و ممکن است که سبب بروز اشتباه در ترید شود. به عنوان مثال، هر کندل در نمودار ساعتی نشان دهنده یک ساعت است.

ما در ارزبازان محبوب‌ترین اندیکاتورهای برای نوسان گیری دقیقه ای برای شما آماده کردیم که با تمرین مناسب و دقت بتوانید سودهای خوبی به دست آورید.

 اندیکاتور برای نوسان گیری

EMA، محبوب‌ترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای

EMA یا میانگین متحرک نمایی، بسته شدن قیمت را در تعداد معینی از معاملات محاسبه می‌کند.  EMAبسیار شبیه به SMA (میانگین متحرک ساده) کار می‌کند؛ با این تفاوت که به داده‌های جدیدتر اولویت بیشتری می‌دهد؛ زیرا فرض بر این است که این داده ها مرتبط تر از داده های قدیمی برای اسکالپ دقیقه‌ای هستند.

پارامتری که باید برای EMA  باید وارد کنید دوره زمانی است. البته خوب است که بدانید که انواع مختلفی از میانگین متحرک وجود دارد، از جمله:

  • Simple Moving Average (SMA)
  • Exponential Moving Average (EMA)
  • Smoothed Moving Average (SMMA)
  • Linear Weighted Moving Average (LWMA)

اما معمولا از SMA  و EMA  بیشتر استفاده می‌شود.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای

بیشتر بخوانید: ترید آزمایشی چیست؟

MACD، اندیکاتور روابط EMAها

واگرایی میانگین متحرک همگرایی یا MACD یک شاخص مبتنی بر حرکت است که رابطه بین دو EMA مختلف را نشان می دهد.
به‌طور خلاصه محاسبه این اندیکاتور به این شکل است که با کم کردن EMA در دوره بزرگتر از EMA در دوره کوتاهتر محاسبه می‌شود و سپس این خطی که از این دوEMA  به دست آمده را کنار  یک خط EMA دیگر (به نام خط سیگنال) قرار می‌دهند.

در آخر از نقاط تلاقی که از این دو خط به دست خواهد آمد، به عنوان سیگنال خرید یا فروش استفاده می‌گردد. معمولاً معامله‌گران زمانی که MACD بالاتر از EMA است، خرید می‌کنند و زمانی که MACD زیر EMA است، فروش را انجام می‌دهند.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ایBollinger Bands

از عالی‌ترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای باید به باندهای بولینگر یا Bollinger Bands  اشاره کرد. این اندیکاتور به خوبی نوسانات بازار را در نمودار نشان می‌دهد.

Bollinger Bands شامل دو بازه است که برای پیش‌بینی دامنه نوسانات بالقوه همراه با میانگین متحرک که در وسط این دو باند قرار دارند (MA)، ترسیم می‌شوند.

به عبارت ساده‌ باندهای بولینگر به صورت سه باند ظاهر می‌شوند، یکی در وسط که میانگین متحرک ساده است که معمولاً در یک دوره 20 دقیقه ای ترسیم می‌شود. دو باند دیگر (بالا و پایین) به تغییرات نوسانات واکنش نشان می دهند و دو حد را به نمایش می‌گذارند.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری

RSI

RSI یک اندیکاتور مبتدی بر مومنتوم است که برای تجزیه و تحلیل سهام و یا انواع ارز جهت شناسایی اوج خرید و یا اوج فروش در نقطه‌های مشخص از زمان استفاده می شود. RSI این کار را با نظارت بر میزان تغییرات اخیر قیمت انجام می‌دهد.

این اندیکاتور با یک عدد بین 0 تا 100 نشان داده می‌شود، که در آن، عدد زیر 20 نشان‌دهنده اوج فروش (مناسب برای یک موقعیت خرید) و عدد بالاتر از 80 نشان‌دهنده اوج خرید (مناسب یک موقعیت فروش) است.

 اندیکاتور برای نوسان گیری

بیشتر بخوانید:ترید کاغذی (Paper Trade) چیست؟

 

اندیکاتور KDJ

اندیکاتور KDJ برای تجزیه و تحلیل و پیش بینی تغییرات قیمت در انواع معامله‌ها استفاده می شود. این شاخص هم‌چنین به عنوان اسیلاتور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا برای دوره‌های کوتاه مدت و در تحلیل روند بازار مناسب است.

فرمول  KDJ شکل مشتق شده‌ای از اندیکاتور Stochastic Oscillator است و درست مانند Stochastic Oscillator KDJ دارای دو شاخص K و D  است، اما با این تفاوت که دارای یک خط اضافی دیگر به نام خط J است.

اندیکاتور KDJ مطابق با روندهای بازار عمل می کند و همین باعث شده که به عنوان یکی از بهترین اندیکاتورها برای نوسان گیری دقیقه ای به شمار برود.

سیگنال زمانی فعال می شوند که %K از میانگین متحرک 3 دوره‌ای که %D نامیده می‌شود، عبور کند. مقادیر %K نشان‌دهنده خرید یا فروش بیش از حد است؛ بنابراین همانند RSI، اگر K در بالای 80 قرار گیرد، یعنی در وضعیت خرید بیش از حد قرار دارید و اگر زیر 20 قرار گیرد، یعنی وضعیتتان، فروش بیش از حد است.

لحظات عبور %K از %D، لحظات فروش یا خرید هستند. خط J نشان دهنده واگرایی مقدار %D از %K است. مقدار J می‌تواند از محدوده 0 تا 100 برای خطوط %K و %D در نمودار فراتر رود. به طور کلی، نوسانگر تصادفی همیشه بین 0 تا 100 متغیر است.

KDJ بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه‌ای

Fibonacci Retracement

Fibonacci Retracement یکی از پرکاربردترین شاخص‌‌هاست که می‌تواند مکملی بسیار عالی در کنار بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه‌ای تریدینگ باشد.

با این اندیکاتور، سطوح حمایت و مقاومت بالقوه در انواع ارز دیجیتال قابل پیش بینی است. کلمه فیبوناچی خلاصه شده عبارت دنباله فیبوناچی است که توسط لئوناردو پیزا، ریاضی‌دان قرن یازدهم در ایتالیا به وجود آمد.
دنباله فیبوناچی از مجموع دو عدد قبلی به دست می آید که هر عدد تقریباً 1.618 برابر بزرگتر از عددی  قبلی  است

البته 1.618 تنها نسبت مهم در دنباله فیبوناچی نیست، برخی از نسبت‌های مهم دیگر عبارت فیبوناچی عبارتند از 0.382 و 0.236. است که با تمرین متوجه خواهید شد که قیمت به طور مرتب به این سطوح واکنش نشان می دهد. بنابراین، می‌تواند به شما نقاط ورود و خروج بهینه را ارائه دهد.

البته قبل از استفاده از شاخص‌ برای شناسایی سطوح حمایت یا مقاومت بالقوه، باید بفهمید که نوساتات بالا است یا پایین. در نوسان بالا، کندلی که در اوج روند و یک بازه زمانی معین قرار گرفته است، در طرفین خود اوج پایین‌ (LH) دارد، کندل پایین روندی است که در قعر روند قرار می‌گیرد از کندل‌های طرفین پایین‌تر است.

 هنگامی که این نقاط را شناسایی کردید، می توانید ابزار اصلاح فیبوناچی را در نرم افزار معاملاتی خود انتخاب کنید و یک نوسان پایین را به نوسان بالا متصل کنید.

به این ترتیب، قادر خواهید بود سطوح حمایت بالقوه را شناسایی کنید که به آن اصلاح کردن نیز می‌گویند. هر سطح حمایتی با تقسیم فاصله عمودی «از پایین تا اوج» بر نسبت‌های درون دنباله فیبوناچی به دست می‌آید. برای یافتن سطوح مقاومت، همین روند را دنبال کنید، اما در این مورد، نوسان بالا را به نوسان پایین وصل کنید.

 

Fibonacci Retracement بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری

تنظیمات اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای

برای این‌که شما نهایت سود را در تریدهای دقیقه‌ای ببرید، در ادامه به بهترین تنظیمات این سه اندیکاتور محبوب اشاره کردیم تا بتوانید با خیال راحت ترید کنید.

EMA

در این اندیکاتور بهتر است که از سه EMA مختلف استفاده نمائید که هر کدام دارای دوره‌های زمانی متفاوتی هستند.

EMA .1 با دوره 9

EMA .2 با دوره 55

EMA .3 با دوره 200

هنگامی که EMA 1 از پایین به بالا با دو EMA  دیگر تلاقی پیدا کرد، برای موقعیت خرید و هنگامی که از بالا به سمت پایین دو EMA 1 تلاقی پیدا کرد، موقعیت فروش است.

MACD

بهترین تنظیمات MACD برای تایم فریم 30 دقیقه در تست‌ها، شامل تنظیمات پیش‌فرض 12، 26 و 9 است و نیازی به انجام تغییرات نیست.

RSI

در این اندیکاتور زمانی که EMA 1 بالاتر از EMA 2 بود، موقعیت خرید مناسب است البته بهتر است که  علاوه بر این، RSI بالای 51 باشد و باید یک روند صعودی بالاتر از میانگین وجود داشته باشد.

هر زمان که EMA 1 کمتر از EMA 2 بود، موقعیت فروش شروع می‌شد. هم‌چنین فراموش نشود که  نمودار RSI باید زیر 49 باشد، به علاوه، روند نیز باید نزولی باشد.

بهتر است که در تنظیمات، خطوط RSI را به جای 49 و 51 به 48 و 52 تغییر داد تا اطمینان حاصل شود که RSI از خط 50 گذشته است.

Bollinger Bands

برای اسکلپینگ با این اندیکاتور توصیه می‌شود که MA را 10 و انحراف یا standard deviations
را روی 1.5 قرار دهید تا بهترین سود را کسب کنید.

ارزبازان، جایی برای آزمایش اندیکاتورهای نوسان گیری

برای این‌که از ابزار مختلف ترید و تحلیل قیمت‌ها استفاده کنید، حتما باید سرمایه‌تان را وارد بازار کنید و ضرر بدهید؟! آیا باید برای تمرین و آزمون و خطاهای خود هزینه‌های هنگفت بدهید؟ پاسخ این سوالات منفی است! با استفاده از یک پلتفرم شبیه ساز ترید ارز دیجیتال می‌توانید حضور در بازار واقعی را تجربه کنید و دست به ترید بزنید، بدون این‌که یک ریال ضرر کنید!

ارزبازان به عنوان شبیه‌ساز ایرانی ترید ارز دیجیتال، فضای صرافی واقعی را در اختیارتان قرار می‌دهد و ابزار مختلف ترید را پیش رویتان قرار می‌دهد تا بدون این‌که سرمایه واقعی‌تان را وارد بازار کنید، با بالا و پایین بازار آشنا شوید و زمانی که تجربه کافی ترید را به دست آوردید، با قدرت وارد بازار واقعی شوید.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که اشاره شد، اسکالپینگ یکی از سودآورترین استراتژی های معاملاتی است، با این حال، حتی زمانی که در حال اسکالپینگ هستید، باید مطمئن باشید که نرخ برد بالایی دارید تا این استراتژی مثمر ثمر و سودآور باشد. با استفاده از استراتژی مورد بحث در بالا، می توانید به طور مداوم در هر دو بازار صعودی و نزولی سود کسب کنید.

حتی می توانید تنظیمات را مطابق با سطح ریسک و سبک معاملاتی خود تغییر دهید و تعادل مناسب بین نرخ برد و سود خالص را پیدا کنید.

اما نکته بسیار مهم این است که بدون تمرین اقدام به انجام اسکالپینگ نکنید، چراکه ریسک بسیار بالای دارد. همین الان در سایت ارزبازان حساب باز کنید و این اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای را تمرین کنید تا دید خوب و تجربه عالی اقدام به ترید کنید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *