مقالات

10تا از بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023

بازار کریپتو کم‌کم در حال بهبودی است و این برای تریدرها خبر خوبی است که سبد سودده ارز دیجیتال خود را بسازند. اما سوالی که در این‌جا به وجود می‌آید این است که در این دریای پهناور با بیش از 20000 کوین، بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023 کدام است؟ برای یافتن جواب این سؤال مهم تا انتها با ارزبازان همراه باشید.

چگونه می‌توان بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023 را شناسایی کرد؟
تحلیلگران همیشه به دنبال پاسخ به این سوال بودند تا با تجزیه و تحلیل بازار، فهرستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری پیدا کنند و معمولا برای سرمایه‌گذاری به دنبال ارزهای دیجیتالی هستند که مزیت‌های مانند ثبات، انعطاف‌پذیری، پشتیبانی قوی و بازگشت سرمایه مثبت را دارا باشند. در ادامه لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 را برای شما آماده کرده‌ایم.

 «تا 40 درصد تخفیف برای مدتی محدود، پس همین حالا سفارش دهید»

 

10 بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023

برای اینکه برنامه ترید و نوسان گیری خود را در سال 2023 طراحی کنید، باید ارزهای دیجیتال ارزشمند را شناسایی کنید. در ادامه 10 تا از بهترین کوین‌هایی که می‌توانید برای نوسان گیری در سال 2023 روی آن‌ها تمرکز کنید، معرفی شده‌اند.

  1. اتریوم (ETH)، بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023

اتریوم یکی از ارزهای دیجیتال بالقوه جهت خرید و نگهداری است. تیم سازنده اتریوم در حال تلاش برای تبدیل اکوسیستم اتریوم به مفیدترین شبکه بلاک چین است.

ETH یکی از امیدوارکننده‌ترین ارزهای دیجیتال است؛ به خصوص با به‌روزرسانی جدید این ارزدیجیتال که سبب شده است تا این شبکه کارآمدتر، ایمن‌تر و مقیاس‌پذیرتر شود و پلتفرم را با بهبود سرعت پردازش تراکنش مواجه سازد.

ETH یکی از پرتقاضاترین رمزارزها است و به دلیل فناوری محبوب به کاررفته در این شبکه بسیاری از کوین‌ها، توکن‌ها، میم‌کوین‌ها، متاورس، DeFi، dApps، Web3، NFT و حتی DEX – همه این‌ها به خاطر فناوری عالی اتریوم ساخته شده است.

با بهبود سرعت پردازش تراکنش‌ها، انتظار داریم که شاهد راه‌اندازی فناوری‌های بیشتر بر طبق اکوسیستم اتریوم باشیم که افزایش تقاضا برای ETH را افزایش می‌دهد و به احتمال زیاد قیمت آن‌ها را به شکل بی‌سابقه‌ای بالا خواهد برد.

کارشناسان تخمین می‌زنند که این سرمایه‌گذاری به احتمال زیاد تا 8000٪ رشد خواهد کرد و قیمت ETH را به بالای 100،000 دلار خواهد رساند.

اما این تنها دلیلی نیست که اتریوم را به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری 2023 در نظر گرفته‌ایم؛ چراکه مواردی دیگری از جمله جان سالم به در بردن این ارز محبوب از سقوط‌های متعدد، افزایش بیش از 500000 درصدی از زمان عرضه، انعطاف‌پذیری و پایداری این ارز، ما را به سمت سرمایه‌گذاری روی این کوین سوق می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال چقدر است؟

  1. بیت کوین (BTC)

احتمالاً تعجب‌آور نخواهد بود بیت کوین را در صدر فهرست بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری قرار داده‌ایم که صد البته دلایل خوبی برای این انتخاب وجود دارد.

بیت کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در حال حاضر است که بخش زیادی از آن به خاطر عملکرد بسیار خوب این ارز در گذشته است و از یک دهه پیش، بیش از 100000 درصد افزایش یافته است. ثانیاً، بیت کوین یکی از غیرمتمرکزترین و مفیدترین فناوری‌های بلاک چین را داراست.

تحلیلگران انتظار دارند که بیت کوین طی چند سال آینده افزایش قیمت چشمگیری خواهد داشت؛ به عنوان مثال، تا پایان دهه، انتظار داریم که قیمت بیت کوین بیش از 5000 درصد افزایش یابد و به 1 میلیون دلار برسد. اگر این امر محقق شود، هر سرمایه‌گذاری بیت کوینی که امروز انجام می دهید، با حاشیه مشابهی رشد خواهد کرد.

  1. ایپ (APE)، بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023

ApeCoin در مارس 2022 راه‌اندازی شد و جدیدترین ارز در لیست بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023 است. یکی از دلایلی که این ارز را معرفی کرده‌ایم، انعطاف پذیری آن است. ایپ کوین که در بحبوحه بازار کریپتو با انقباض راه‌اندازی شد، عملکردی باورنکردنی را از خود نشان داد و به بالاترین قیمت خود یعنی 39 دلار رسید.

بخش زیادی از این اتفاق را می توان به ارتباط نزدیک این ارز با دو مورد از محبوب‌ترین پروژه‌های NFT یعنی BAYC و MAYC نسبت داد. اشتراک بیش از حد کوین و NFT توسط افراد مشهور و اینفلوئنسرهای دنیای کریپتو را فراموش نکنید که بر حفظ روند صعودی کوین APE تاثیر داشته است.

ایپ کوین آینده امیدوارکننده‌ای دارد، به خصوص وقتی سطح توسعه در اکوسیستم APE را در نظر بگیرید. برای شروع، ApeCoin یک متاورس – Otherside – راه‌اندازی کرد که معتقدیم هنوز قیمت گذاری نشده است. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان ApeCoin قبلاً به راه‌اندازی احتمالی یک شبکه اصلی ApeCoin اشاره کرده اند.

انتظار می‌رود این پیشرفت‌ها و محبوبیت گسترده APE تأثیر فوق‌العاده‌ای بر قیمت آتی این کوین داشته باشد. به عنوان مثال، انتظار می‌رود که تا پایان دهه پیش رو، قیمت آن به بیش از 300 دلار برسد و احتمالاً سرمایه فعلی شما را تا 10000 درصد افزایش دهد!

  1. سولانا (SOL)

Solanaسریعترین پلتفرم قرارداد هوشمند در حال رشد است. سولانا در اوج بیش از 130000٪ افزایش یافت. این درحالی بود که کمی بیش از یک سال پا در بازار کریپتو گذاشته بود. با این وجود، امروز قیمت توکن آن در واکنش به تلاطم مداوم بازار کریپتو کاهش یافته است.

اما رشد اکوسیستم سولانا هیچ نشانه‌ای از کند شدن ندارد؛ به عنوان مثال، در زمان نگارش این مقاله، این شبکه فناوری‌های رمزنگاری نوظهور مانند Metaverse، DeFi، dApps، Web3، DEXs، NFTs و حتی میمکوین‌ها را به خوبی ادغام کرده است.

هم‌چنین به یک سکوی معتبر برای فناوری‌های رمزنگاری بسیار محبوب و موفق مانند پلتفرم پیشگام جهت کسب درآمد مانندSTEPN ، ارز Samoyedcoin و متاورس Star Atlas تبدیل شده است.

هم‌چنین سولانا توانسته بیش از 1000 توسعه دهنده فعال که بیش از 350 پروژه رمزنگاری را به وسیله این پلتفرم راه‌اندازی کرده‌اند، به خود جذب کند.

اکوسیستم Solana به دلیل کاربرپسند بودن و مقیاس پذیری آن بسیار محبوب توسعه دهندگان است؛ به همین دلیل انتظار داریم که به زودی شاهد پیشرفت‌ها و ادغام‌های بیشتری از طریق این پلتفرم باشیم.

اما چرا این ارز را به لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری 2023 اضافه کردیم؟ به یک دلیل ساده! این ارز یک دارایی رمزنگاری دردسترس و انعطاف‌پذیر با آینده‌ای بسیار روشن است و در گذشته نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. مهم‌تر از همه، انتظار داریم که تا قبل از شروع دهه، قیمت آن تا 10000٪ افزایش یابد و در نهایت به بالای 4000 دلار برسد.

  1. شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو یکی از محبوب ترین و با ارزش‌ترین میم‌کوین‌ها در دنیای رمزارز است. شیبا اینو که در اواخر سال 2020 راه‌اندازی شد و لقب «قاتل نهایی دوج کوین» را گرفت، در اوایل رشد بازار کریپتو در سال 2021 به شهرت رسید؛ زمانی که قیمت آن بیش از 5 میلیون درصد افزایش یافت!

البته، ما انتظار نداریم که به زودی شاهد دوباره اتفاق افتادن چنین رشدی باشیم اما از آ‌ن‌جایی که تغییرات قیمت این ارز به دلیل تلاطم و عملکرد بازار کریپتو است، تصمیم گرفتیم که آن را به عنوان یکی از بهترین توکن‌ها برای خرید در طول رالی بعدی بازار کریپتو معرفی کنیم.

اما این همه دلیل انتخاب این توکن نیست! باید بدانید که توسعه دهندگان شیبا اینو گام های مهمی در جهت اثبات پایداری Shiba Inu برداشته‌اند؛ برای نمونه، آن‌ها یک برنامه غنی‌سازی برای اکوسیستم SHIB را آغاز کرده‌اند. آن‌ها یک Launchpad توکن به نام Shibaswap DEX ایجاد کرده‌اند و متعهد شده‌اند که نرخ قیمت را برای توکن‌های Shiba Inu افزایش دهند.

با توجه به قیمت نامنظم آن، به سختی می‌توان گفت که SHIB در ماه آینده یا در چند سال آینده چه ارزشی خواهد داشت، اما تجزیه و تحلیل ما و جامعه بزرگتر ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که قیمت این ارز دیجیتال روند صعودی را حفظ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کپی تریدینگ چیست و چه تفاوتی با میرورتریدینگ دارد؟

  1. یونی سواپ (UNI)

Uniswap بزرگترین صرافی غیرمتمرکز و یکی از بهترین رمزارزها برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت است. این رمزارز به دلیل عملکرد فوق‌العاده قیمت گذشته‌اش و رشد باورنکردنی شبکه آن، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ارزها برای تریدرها و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال شده است.

یونی سواپ یک رمزارز متمرکز با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی است که امروز به لیست بهترین توکن رمزنگاری برای سرمایه‌گذاری شده است. این ارز دیجیتال در سال 2018 راه‌اندازی شد؛ در عصری که بیشتر معامله گران و سرمایه‌گذاران کریپتو به‌طور فعال به دنبال پلتفرم‌هایی هستند که سطحی از حریم خصوصی را برای تراکنش‌های آنلاین خود فراهم کنند. به همین دلیل انتظار داریم که به زودی قیمت این رمزارز منفجر شود.

در پایان سه‌ماهه دوم سال 2022، Uniswap توانست 3.9 میلیون تریدر را به خود جذب کند که این ارز دیجیتال را بیش از 1.1 تریلیون دلار معامله کرده اند. علاوه بر این، یونی سواپ در بیش از 300 DeFi و dApps ادغام شده است.

انتظار داریم که این رمزارز کاربران بیشتری را وارد کند و در برنامه‌های DeFi بیشتر ادغام شود تا به افزایش قیمت توکن UNI کمک کند. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان دهه پیش رو، UNI بیش از 10000٪ افزایش پیدا کند و قیمتش به بالای 500 دلار برسد.

  1. دسنترالند (MANA)

Decentraland یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پروژه‌های رمزنگاری متاورس امروزی است و البته یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال 2023.

انتظار داریم قیمت توکن MANA به روند صعودی خود ادامه دهد؛ به عنوان مثال، تا پایان دهه، تخمین می‌زنیم که قیمت توکن MANA به بالای 10 دلار برسد و به طور مؤثر سرمایه‌گذاری فعلی این ارز را تا 14000% افزایش ‌دهد.

البته اکوسیستم غنی این ارز که همچنان در حال گسترش است، بر قیمت این ارز محبوب بی‌تاثیر نیست. باید بدانید که تاکنون چندین برند بزرگ، از جمله کوکاکولا، سامسونگ، دومینوس، آتاری و بانک مورگان استنلی، زمین های مجازی را در دسنترالند خریداری کرده اند.

علاوه بر این، Decentraland در تلاش است تا امکانات بیشتری را به اکوسیستم معرفی کند؛ امکاناتی از جمله بازی برای کسب درآمد، DeFi، dApps و حتی برنامه‌های .Decentraland

  1. بایننس کوین (BNB)

توکن بایننس تنها پنج سال است که وارد بازار شده است. این رمزارز در اواخر سال 2021 به اوج خود رسید و قیمت خود را بیش از 450000 درصد افزایش داد که کمک کرد تا BNB جایگاه تقریباً دائمی‌اش را در بین ده ارز دیجیتال با ارزش به دست‌آورد.

رشد بی‌سابقه این ارز همچنین سبب شد که تقریباً محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال این ارز را فهرست کنند و از طرف دیگر از آن، به عنوان یک روش پرداخت ایمن در چندین فروشگاه آنلاین استفاده شود.
تمامی این موارد باعث شد تا بایننس کوین به یکی از سریع‌ترین ارزهای دیجیتال در حال رشد و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در امروز تبدیل کرده شود.

اما این همه دلیلی نیست که ما بایننس کوین را در میان بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری معرفی‌کنیم؛ چرا که این ارز آینده بسیار امیدوارکننده‌ای دارد و توسط یک اکوسیستم رمزنگاری قابل اثبات پایدار پشتیبانی می‌شود.

این توکن بومی برای زنجیره هوشمند بایننس در حال رشد و توکن ابزاری برای بزرگترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال است و صرافی و زنجیره هوشمند هر دو نقش مهمی در محبوبیت سکه های BNB ایفا کرده‌اند که تأثیر مستقیمی بر قیمت آن ها دارد.

علاوه بر این، بسیاری از پیشرفت‌ها در این اکوسیستم تأثیر کلی بر افزایش قیمت توکن BNB در آینده دارد. برای شروع، بایننس متعهد به سوزاندن منظم توکن های اضافی مورد استفاده در هنگام پرداخت هزینه تراکنش در مبادله خود شده است.

هم‌چنین بایننس یک کمپین خرید و مشارکت را آغاز کرده است که هم برندهای رمزنگاری و هم برندهای غیردیجیتال متمرکز را در طول دوره تورم بازار، هدف قرار داده است.

این حرکت تأثیر کلی گسترش اکوسیستم بایننس و افزایش موارد استفاده توکن BNB دارد که قطعاً منجر به افزایش ارزش خواهد شد.

  1. ماتیک (MATIC)

Polygon یا ماتیک بزرگترین راه حل مقیاس بندی لایه 2 برای شبکه اتریوم است. اما چرا این ارز را به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023 قرار دادیم؟ زیرا قیمت‌های قابل توجه آن در گذشته، انعطاف‌پذیری ثابت‌شده، روند کلی قیمت روند صعودی و آینده خوبی که دارد سبب شده تا این رمزارز در این فهرست قرار بگیرد.
باید این نکته را بدانید که حتی ادغام اتریوم با هدف اصلاح مقیاس پذیری باعث، ویژگی اصلی Polygon است. ویژگی دیگر این ارز مقیاس پذیری L2 چند زنجیره‌ای است. انتظار داریم ای امکان به زودی در سایر بلاک چین‌ها نیز راه‌اندازی شود که به افزایش تقاضا و قیمت MATIC کمک می‌کند.

انتظار داریم قیمت MATIC آن در آینده نزدیک به سمت بالا اصلاح شود. تخمین زده می‌شود که تا سال 2030، قیمت MATIC تا 9000 درصد افزایش یافته و به بالای 60 دلار برسد.

  1. کاردانو (ADA)

Cardanoاغلب به امن‌ترین فناوری بلاک چین امروزی در نظر گرفته می شود و تا زمان ادغام ETH، کاردانو بزرگترین پلتفرم قرارداد هوشمند بود که مکانیسم اجماع اثبات سهام را اجرا می‌کرد. Cardano که در سال 2017 راه‌اندازی شد، با جان سالم به در بردن از چندین سقوط و انقباض ویرانگر بازار کریپتو و حفظ ROI مثبت کلی، انعطاف‌پذیری خود را ثابت کرده است.

اما چرا کاردانو را در میان بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023 امروز قرار می‌دهیم؟ علی‌رغم داشتن ROI مثبت و جایگاهی در بین ده ارز دیجیتال بزرگ، قیمت توکن ADA به شدت پایین است و ما این ‌ارزش‌گذاری پایین‌تر از قیمت را به فرآیند کند آن در ادغام فناوری‌های رمزنگاری نوظهور در اکوسیستم خود نسبت می‌دهیم که کاردانو را پویاتر می‌کند.

با این حال، این پلتفرم گام‌های مهمی در رسیدن به سایر قاتلان اتریوم برداشته است که با ادغام فناوری قراردادهای هوشمند در اواخر سال 2021 شروع شد. با حرکت رو به جلو و همان‌طور که اکوسیستم فناوری‌های بیشتری را ادغام می‌کند، انتظار داریم که قیمت توکن ADA شروع به اصلاح به سمت بالا کند و این موضوع، آن را به بهترین سکه رمزنگاری برای خرید و HODL تبدیل می کند.

تخمین شده می‌شود که تا پایان دهه پیش روی میلادی، کاردانو سرمایه فعلی شما را بیش از 10000٪ افزایش دهد و به بالای 50 دلار برسد.

آیا ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه گذاری را دارند؟

بله، ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؛ در واقع، آن‌ها با عملکرد بهتر از سایر کلاس‌های دارایی در دهه گذشته، خود را به عنوان یک سرمایه گذاری عالی معرفی کرده‌اند. هنوز متقاعد نشده‌اید که ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؟ در اینجا چهار دلیل دیگر وجود دارد که ثابت می‌کند چرا ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

  • ROI بسیار امیدوارکننده

در دهه گذشته، ارزهای دیجیتال دستاوردهای عظیمی داشته‌اند. در حرکت رو به جلو، ما انتظار داریم که آن‌ها سودهای ارزش بیشتری را کسب کنند که به معنای سودهای بزرگ در سبد ارزهای دیجیتال شماست.

  • مالکیت بر دارایی

ارز دیجیتال تنها دارایی است که به شما مالکیت مطلق بر سرمایه‌گذاری می‌دهد. شما کنترل مطلق بر استفاده از ارزهای دیجیتال دارید.

  • پوشش سرمایه گذاری

کریپتوها دارایی عالی برای تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری شما هستند. آن‌ها به ویژه برای هر کسی که به دنبال یک پوشش در برابر سرمایه‌گذاری های متعارف مانند سهام و کالاها است، مفید هستند.

  • ذخیره طولانی مدت ارزش

یکی از بزرگترین ویژگی های ارزهای دیجیتال این واقعیت است که آن‌ها ضد تورم هستند. بنابراین، آن‌ها به عنوان فروشگاه‌های عالی ارزش عمل می‌کنند!

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023

سخن آخر

این هم از فهرست« بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری 2023». برای اینکه بتوانید در بازار ارزهای دیجیتال خوب عمل کنید، باید استراتژی دقیقی را برای ترید و سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید و آن را محک بزنید. ورود بی‌محابا و بدون تجربه به بازار پرریسک ارزهای دیجیتال نیز یکی از دلایل شکست شما در این بازار است. اما مگر می‌شود بدون ضرر و زیان دادن، به تجربه برسید؟!

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما می‌شود! اگر یک صرافی شبیه‌سازی شده ارز دیجیتال در اختیارتان قرار داشته باشد که بتوانید آن‌جا بدون سرمایه، تمرین ترید کنید، بدون ضرر باتجربه می‌شوید. سامانه شبیه‌ساز ترید ارز دیجیتال ارزبازان، این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با تمرین قدرتمند شوید و در بازار واقعی به سود برسید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *