مقالات

کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال چقدر است؟

کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال

به نظرتان در کدام شبکه ارز دیجیتال کمترین کارمزد انتقال از شما دریافت می‌شود؟ میزان این کارمزدها چقدر است؟ اصلا انواع کارمزدهایی که برای انتقال ارز دیجیتال باید بپردازیم، کدام‌ها هستند؟ با ارزبازان همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را در مورد کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال بگیرید.

انواع شبکه های ارز دیجیتال را بشناسید

برای این‌که با کارمزدهای انتقال ارز دیجیتال آشنا شوید، نیاز است چند اصطلاح را با هم مرور کنیم. پس از آشنایی با این اصلاحات می‌توانید پاسخ سوال خود را بهتر درک کنید.

بلاک چین (Blockchain)

سیستمی برای ثبت اطلاعات و گزارش است. این سیستم امکان دسترسی را به همه افراد می‌دهد و همین موضوع، میزان دسترسی و اشتراک‌گذاری اطلاعات امنیت را افزایش می‌دهد؛ به نحوی که امکان هک و هرگونه دستکاری و حذف را از کاربران می‌گیرد.

توکن (Token)

ارز دیجیتالی که بلاک چینی مستقل ندارد، توکن است. از معروف ترین و بزرگ ترین توکن‌های بازار می‌توان به تتر، چین لینک، دای  (Dai)، آوی (Aave)، یرن فایننس (Yearn.Finance) و بت  (BAT)اشاره کرد.

کوین (Coin)

ارز دیجیتالی که بلاک چین مستقل دارد، کوین است. کوین‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارد که می‌توان از میان آن‌ها، بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، کاردانو را نام برد.

حالا که توضیح مختصری درباره کوین، توکن و بلاک چین مستقل دادیم، به سراغ انواع شبکه‌های ارز دیجیتال می‌رویم. اجازه بدهید که به صورت تیتروار به نکات مهم شبکه‌های ارز دیجیتال اشاره کنیم تا با خواندن این مقاله به صورت کاملا شفاف به موضوع پی ببرید.

  • شبکه‌های ارز دیجیتال با هدف مشخصی ایجاد می‌شوند.
  • نیازی نیست که تریدر ساز و کار و زیرساخت شبکه ارز دیجیتال را کامل مسلط باشد.
  • هنگام انتقال ارز دیجیتال مبدا و مقصد باید از یک شبکه استفاده نمایند.

در صورتی که به مورد آخر توجه نشود، ممکن است دارایی شما از بین برود و تقریبا غیر قابل بازگشت خواهد بود. در جدول زیر به صورت خلاصه انواع شبکه به همراه بلاک چین ارائه دهند، آورده شده است.

کارمزد (Fee) ارز دیجیتال چیست و چه انواعی دارد؟

کارمزد ارز دیجیتال هزینه‌ای است که بابت انتقال ارز از یک نام کاربری به نام کاربری دیگر پرداخت می‌شود. علاوه بر آن، انجام تراکنش و ثبت آن نیز این توسط همین کارمزد صورت می‌گیرد. انواع کارمزدهای ارز دیجیتال عبارت هستند از:

کارمزد شبکه انتقال یا پاداش بلاک

زمانی که ماینر بلوکی را اسخراج می‌کند یا تراکنش یک بلوک را انجام می‌دهد، کارمزدی را به‌عنوان کوین دریافت می‌کند.

کارمزد کیف پول

هر کیف پولی که استفاده می‌کنید، بابت هر تراکنش از شما هزینه‌ای دریافت می‌کند که این هزینه بابت توسعه و مدیریت تراکنش‌ها و افزایش امنیت است.

کارمزد صرافی

صرافی برای انجام تراکنش‌های خرید و فروش درصدی از مبلغ یا مبلغ ثابتی را دریافت می‌کند.

چگونه کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال را پیدا کنیم؟

یافتن کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال، گاهی بیش از آن‌چه فکر می‌کنید، چالش‌برانگیزتر است؛ چراکه تقریباً هر توکن و ارزی ادعا می‌کند که پایین‌ترین کارمزد را دریافت می‌کند. اگر مبتدی هستید و تازه شروع به ترید کرده‌اید، سرمایه گذاری پول خود در پروژه‌هایی با کمترین کامزد شبکه ارز دیجیتال می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر بازگشت سرمایه شما تأثیر بگذارد.
هر کاربر کریپتو می‌خواهد بهترین ارز دیجیتال را با کمترین کامزد شبکه ارز دیجیتال پیدا کند. اما ممکن است هیچ فهرست اصلی که کارمزد تراکنش‌ها را برای هر ارز دیجیتال نشان دهد، پیدا نکند. این بدان معناست که برای یافتن ارزهای دیجیتال با تراکنش کم، کاربران کریپتو باید تحقیقاتی را انجام دهند.
یکی از مکان‌های خوب برای شروع، سایت Reddit است؛ جایی که بحث‌های متعددی در مورد ارزهای دیجیتال بدون هزینه تراکنش وجود دارد. منبع دیگر CryptoFees.info است که لیستی از کارمزد تراکنش‌های رمزنگاری را در برخی از بزرگترین بلاک‌چین ها منتشر می‌کند. بااین‌حال، این سایت لزوماً به کاربران کمک نمی‌کند تا کمترین کارمزد تراکنش را برای ارزهای دیجیتال پیدا کنند؛ بلکه برای بررسی این‌که کدام پروژه‌های رمزنگاری کمترین کارمزد تراکنش را دریافت می‌کنند، بسیار مفید است. نکته مهم این است که CryptoFees.info ارزهای دیجیتالی را که کاملاً بدون کارمزد هستند، ردیابی نمی‌کند.

کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال معیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟

«کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال» می‌تواند به عنوان معیاری برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. بااین‌حال مقدار هزینه هایی که یک توکن یا ارز برای شما متحمل می‌شود، معمولاً بهترین شاخص خوب و پرمنفعت برای یک ارز دیجیتال نیست.
برای یافتن سرمایه‌گذاری‌های خوب، کاربران باید فراتر از هزینه‌ها نگاه کنند و تحقیق کنند که یک ارز و توکن چه مشکلی را قرار است حل کند.
برخی از ارزهای دیجیتال کارمزد تراکنش خاصی را حل می‌کنند؛ برای مثال، Dash هزینه پرداخت‌های همتا به همتا را در مقایسه با ارزهایی مانند بیت‌کوین کاهش می‌دهد. نانو انتقال حجم زیادی از ارزهای دیجیتال بدون کارمزد را آسان‌تر می‌کند.
در موارد دیگر، ارزهای دیجیتال که به طور بالقوه سرمایه گذاری خوبی هستند، کارمزد تراکنش پایینی دارند. به‌عنوان مثال، تامادوج یک بازی رمزنگاری جدید و هیجان انگیز است و کوین TAMA هیچ کارمزد تراکنشی ندارد. ماهیت بدون کارمزد یک توکن یا ارزدیجیتال یک مزیت اضافه است، اما این مهم‌ترین عاملی نیست که باعث افزایش ارزش یک ارز شود

بیشتر بخوانید: کپی تریدینگ چیست و چه تفاوتی با میرورتریدینگ دارد؟

کمترین کارمزد شبکه ارز دیجیتال را شناسایی کنید

در ادامه فهرستی از کمترین کارمزدهای شبکه ارز دیجیتال را برای شما آماده کرده‌ایم تا مجبور نباشید در سایت‌های مانند ردیدیت شروع به جستجو کنید. البته اگر بخواهید که ارزهای بیشتری با تراکنش کم پیدا کنید بد نیست که سری به این سایت بزنید.

Stellar

استلار کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال

Stellar  یک فناوری پرداخت منبع‌باز است که توسط Jed McCaleb تأسیس شده است. نکته جالب این است که مک‌کالب هم‌چنین یکی از بنیان‌گذاران ریپل، یکی دیگر از شبکه‌های تبادل ارز و حواله است و احتمالاً این یکی از دلایلی است که این دو شبکه شباهت‌های زیادی دارند.
این پلت فرم برای انتقال سریع و مطمئن با کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال طراحی شده است. در واقع، هر تراکنش فقط 0.00001 XLM هزینه دارد. به همین دلیل است که به عنوان یکی از پرطرفدارین‌ها در دنیای کریپو و ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

Tamadoge

Tamadoge کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال

Tamadog از جدیدترین پروژه‌های بلاک‌چین متاورس است که به‌صورت پیش‌فروش در دسترس است. این پروژه بر اساس بهترین شیوه‌های بلاک‌چین طراحی شده است و همچنین کاندیدای کمترین کارمزد شبکه ارز دیجیتال است. هزینه تمام تراکنش‌هایی که با استفاده از توکن بومی پلتفرم TAMA انجام می‌شود، تقریباً نزدیک به صفر است.

NANO

nano کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال نانو ارز دیجیتال دیگری است که برای تسهیل پرداخت‌های ایمن و فوری طراحی شده است. این شبکه با نام RaiBlocks (XRB) در سال 2014 راه‌اندازی شد و در ژانویه 2018 به نانو تغییر نام داد.
نانو از یک ساختار داده شبکه‌ای بلوکی یا همان بلاک‌چین منحصربه‌فردی استفاده می‌کند که در آن هر گره، زنجیره بلوکی خود را اجرا می‌کند. این برخلاف بلاک‌چین‌های سنتی است که در آن گره‌ها برای اضافه‌کردن بلوک‌ها به یک بلاک‌چین مشترک با یکدیگر رقابت می‌کنند. بااین‌حال، آن‌چه در مورد شبکه NANO منحصربه‌فرد است این است که تراکنش‌ها کاملاً بدون کارمزد هستند. به همین دلیل است که نانو یکی از بهترین ارز دیجیتال برتر با کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال است.

بیشتر بخوانید:6 قدم برای شروع ترید ارز دیجیتال

Battle Infinity

کمترین کارمزد شبکه ارز دیجیتالدر مرحله بعدی در فهرست ارزهای دیجیتال با کارمزد پایین، Battle Infinity را معرفی می‌کنیم که یکی از مورد انتظاری‌ترین پروژه‌های متاورس بلاک‌چین در سال 2023. این پروژه توسط تیمی از متخصصان هندی توسعه‌یافته است و جالب است که بدانید هند در حال تبدیل‌شدن به یکی از برجسته‌ترین بازیگران صنعت توسعه بلاک‌چین است. هند سابقه راه‌اندازی چند پروژه موفق را داشته است که عمدتاً روی Polygon MATIC ساخته شده‌اند. بااین‌حال، Battle Infinity روی زنجیره Sensible Binance ساخته شده است و تمامی امکانات و ویژگی‌ها را باز می‌کند.

کاردانو

کاردانو کمترین کارمزد شبکه ارز دیجیتالکاردانو در سال 2017 توسط چارلز هاسکینسون که یکی از بنیان‌گذاران اتریوم نیز هست، تأسیس شد. این یک بلاک‌چین از تحقیقات بررسی شده برای جلوگیری از مشکلاتی که سایر ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند، مانند مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری استفاده می‌کند. کاردانو در حال حاضر هشتمین بلاک‌چین بزرگ از نظر ارزش بازار است. البته کارمزد تراکنش آن بسیار بالاتر از ارزهای بالای فهرست است، اما در مقایسه با ETH و BTC هنوز بسیار پایین است.

IOTA

 کاردانو کمترین کارمزد شبکه ارز دیجیتالآیوتا یکی از سازگارترین ارزهای دیجیتال در این فهرست است. آیوتا یک پروتکل متن است. بنیاد آیوتا یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در برلین است که مدیریت توسعه توکن آیوتا را بر عهده دارد. آیوتا به‌هیچ‌وجه کارمزد تراکنش‌های ارز دیجیتال را دریافت نمی‌کند. در شبکه IOTA نیز هیچ ماینری وجود ندارد و هر تراکنش را می‌توان بدون نیاز به قدرت محاسبات انجام داد که این نیز نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه Gas ندارد

لایت‌کوین

لایت کوین کاردانو کمترین کارمزد شبکه ارز دیجیتاللایت‌کوین به دلیل شباهت‌های موجود در پروتکل آن، اغلب به‌عنوان بیت‌کوین لایت شناخته می‌شود. این کوین توسط چارلی لی در اکتبر 2011 تأسیس شد به همین دلیل یکی از قدیمی‌ترین سکه‌های موجود تبدیل است. این یکی از دلایلی است که کارمزد تراکنش بسیار پایینی در حدود 0.007 دلار دارد. بااین‌حال، برخلاف سایر کوین‌های موجود در لیست، زمان پردازش کمی کند است و انجام هر تراکنش به طور متوسط ​​2 دقیقه طول می‌کشد.

Dash

dash کمترین کارمزد شبکه ارز دیجیتال
Dash  که مخفف «Digital Cash» است و به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک انتخاب محبوب در بین سرمایه‌گذاران و کاربران ارزهای دیجیتال است. میانگین کارمزد تراکنش برای دش بین 0.2 تا 0.3 دلار است که به طور قابل‌توجهی ارزان‌تر از بیت‌کوین است. باید بدانید که در اصل ارز Dash یک فورک از ارز لایت‌کوین است که به نوبه خود آن نیز یک فورک از بیت‌کوین است به همین خاطر بسیاری از تجار و صرافی‌ها اکنون Dash را می‌پذیرند.

Tron

ترون کمترین کارمزد شبکه ارز دیجیتالTron یک شبکه بلاک‌چین منبع‌باز است که برای سرگرمی و تولید محتوا طراحی شده است و در مارس 2014 توسط جاستین سان و با هدف تمرکززدایی وب تأسیس شد. از ترون به‌عنوان یکی از قاتلان اتریوم یاد می‌کنند. این شبکه هم‌چنین استیبل کوین خود به نام USDD را راه‌اندازی کرده است که از نظر ارزش بازار به‌سرعت به رتبه 9 رسیده است.

اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک کمترین کارمزد شبکه ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: ترید دمو در تریدینگ ویو،کوکوین و ارزبازان چه تفاوت‌های دارند؟

Ethereum Classic یک هارد فورک از اتریوم است که در جولای 2016 راه‌اندازی شد. عملکرد اصلی آن به‌عنوان یک شبکه قرارداد هوشمند، با قابلیت میزبانی و پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است. Ethereum Classic از زمان راه‌اندازی، به دنبال متمایزکردن خود از اتریوم بوده است و نقشه راه فنی این دو شبکه با گذشت زمان بیشتر و بیشتر در حال فاصله‌گرفتن از یکدیگر است.

نتیجه‌گیری

«کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال» می‌تواند برایتان جذابیت ایجاد کند، اما نباید باعث شود که استراتژی ترید یا سرمایه‌گذاری خود را فراموش کنید و به بیراهه بروید. تمرین نکردن و دل به دریا زدن در بازار ارزهای دیجیتال هم می‌تواند شما را به سمت بیراهه‌ها رهسپار کند. اما چگونه می‌توانید از این خطر دور بمانید؟! شبیه‌ساز ترید ارز دیجیتال ارزبازان این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد که بدون این‌که سرمایه خود را وارد بازار کنید، تجربه حضور در بازارهای واقعی را پیدا کنید و با تمرین ترید خودتان را قدرتمند کنید.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *