مقالات

نکات فروش NFT برای کسب سود بیشتر که به شما نمی‌گویند!

نکات فروش nft

آیا از اهمیت (نکات فروش NFT) برای کسب سود بیشتر اطلاع دارید؟ اگر در حوزه کرپتو دستی بر آتش دارید، به احتمال بسیار زیاد نام یکی از جدیدترین پروژهای این حوزه، یعنیNFT را شنیده‌اید. از دلایلی که این پروژه طرفداران دو آتشه بسیاری در سرتاسر دنیا دارد، کسب درآمد بسیار از آن است. اما سؤال مهم در این است که نکات فروش NFT برای چیست؟ برای کسب سود از این حوزه باید چه مواردی را رعایت کنید؟ با ارزبازان همراه باشید و نکات طلایی فروش NFT را آویزه گوشتان کنید!

 «تا 40 درصد تخفیف برای مدتی محدود، پس همین حالا سفارش دهید»

نکات مهم فروش NFT که باید بدانید

تولید NFT یک داستان است و فروش آن، یک ماجرای دیگر. پس از این‌که محصولی را که می‌خواهید تبدیل به NFT کنید، تولید کردید، باید به سراغ روش‌هایی که بروید که بتوانید آن‌ها را به خوبی به فروش برسانید. در ادامه با برخی از «نکات فروش NFT ها» آشنا می‌شوید.

1.یک پلتفرم مناسب برای فروش، از اولین نکات فروش NFT

از اولین نکات فروش NFT، پیدا کردن بهترین پلتفرم برای فروش است. پلتفرم‌های بسیاری برای فروش NFT وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت هستند از:

  • OpenSea
  • Rarible
  • بایننس

OpenSea

OpenSea بزرگ‌ترین بازار آنلاین برای خرید و فروش NFT است. می‌توانید Cryptography یا به عبارت دیگر هنر رمزنگاری، آیتم‌های بازی و کلکسیون‌های دیجیتال انحصاری را در این پلتفرم بیابید. این پلتفرم از دو استاندارد محبوب NFT پشتیبانی می‌کند که شامل توکن‌های ERC-721 و ERC-1155 است.

فروشندگان می‌توانند هنگام ساخت و ایجاد NFT خود در بازار OpenSea، بین اتریوم و پلیگان یکی را انتخاب کنند. کارمزد معاملاتی OpenSea 2.5 درصد است؛ به عنوان مثال، اگر یک NFT را به قیمت 100 دلار بفروشید، 97.50 دلار دریافت خواهید کرد و OpenSea 2.5 را دلار برای خود نگه می دارد.

بیشتر بخوانید: 10تا از بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023

نکات فروش nft

Rarible

Rarible یکی دیگر از پلتفرم‌های دیجیتال است که دارندگان NFT می‌توانند دارایی های دیجیتال خود را برای فروش در آن‌جا قرار دهند.

این پلتفرم طیف متنوعی از توکن‌ها را در دسته بندی های مختلف، از جمله موسیقی، هنر و ویدیو می‌پذیرد. برای فروش NFT و پرداخت در Rarible، به کیف پول دیجیتال نیاز دارید که با یکی از سه بلاک‌چین اتریوم، فلو و تزوس سازگار باشد.

یکی از نکات مهم فروش NFT که باید بدانید این است که وقتی صحبت از کارمزد به میان می‌آید، Rarible مانند OpenSea عمل می‌کند و از هر فروش انجام شده در بازار، 2.5 درصد از مبلغ NFT را هم از خریدار و هم از فروشنده دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال چقدر است؟

مهمترین نکات فروش nft

بایننس

صرافی بایننس نه تنها ارز دیجیتال، بلکه بازار NFT را نیز در خود جای داده است. پلتفرم NFT بایننس به شما امکان می‌دهد توکن‌های غیرقابل تعویض از دسته‌های مختلف، از جمله هنر، ورزش، کلکسیون، سرگرمی و بازی بفروشید. این پلتفرم از دو بلاک‌چین پشتیبانی می‌شود: اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس (BSC).

اما از نکات مهم فروش NFT در صرافی بایننس این است که این صرافی برای همه سازندگان و فروشندگان NFT کارمزد ثابت 1 درصدی در نظر گرفته است که کمترین مقدار در بازار است. علاوه بر این، اگر شما NFT خریداری کنید، فروشندگان می‌توانند یک درصد حق امتیاز دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین اندیکاتور برای فیوچرز که سوددهی بالایی دارد! 9 اندیکاتور

نکات فروش nft

اهمیت استفاده از کیف پول NFT

قبل از اینکه به مورد شماره 2 از نکات مهم فروش NFT بپردازیم، باید درباره اهمیت و چرایی استفاده از کیف پول NFT را توضیح دهیم. باید به خوبی بدانید که کیف پول NFT مانند کیف پول فیزیکی کار نمی کند. شما در واقع NFT (که می‌تواند شامل هرچیزی مانند عکس، فیلم، موسیقی و غیره باشد)یا حتی ارز دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره نمی کنید.

در عوض  شما دسترسی به دارایی‌ که در بلاک چین نگهداری می‌شوند را خواهید داشت به این شکل که با ارائه یک کلید خصوصی برای آدرس صاحب کیف پول، اجازه دارید تا تراکنش، خرید و فروش و انتقال را انجام دهبد. در نتیجه اگر کلید خصوصی دارید به این معنی است که مالک  هر چیزی که با آدرس کلید مرتبط است، هستید.

یک کیف پول، تمام بخش های فنی و امنیت برای مراقبت  از دارای شما فراهم می کند و به شما یک رابط کاربری خوب جهت خرید، فروش و انتقال NFT یا ارز دیجیتال ارائه می دهد. علاوه بر این، می‌تواند امنیت بیشتری را با احراز هویت دو مرحله‌ای فراهم کند و راهی راحت برای ردیابی دارایی‌های شما در دستگاه‌ها فراهم می‌کند.

بعد از این‌که پلتفرم فروش NFT را انتخاب کردید، باید به فکر ساخت یک کیف پول دیجیتال با امنیت بالا باشد. یکی دیگر از نکات فروش NFT این است که برای فهرست کردن و فروش ِان اف تی ها، حتماً نیاز به یک کیف پول رمزنگاری دارید. اما چه کیف پولی؟ 

برای فهمیدن ادامه مقاله  (نکات مهم فروش NFT)  را با دقت مطالعه کنید

نکات مهم فروش NFT که باید بدانید

2.یک کیف پول دیجیتال برای خود بسازید، قدم دوم از نکات مهم فروش NFT 

متاماسک

کیف پول ارز دیجیتال MetaMask به شما امکان می‌دهد تا برای خرید، فروش یا تجارت NFT های خود به بلاک چین اتریوم متصل شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری دقیقه ای چیست؟

کسب درآمد با nft

تراست ولت

اگر به دنبال کیف پول دیجیتال با امنیت بالا در تلفن‌ها هوشمند هستید، باید بدانید که Trust Wallet یک گزینه عالی است. این کیف پول به راحتی از خرید و فروش NFT پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد توکن‌های خود را در یک کیف پول امن ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای ترید ساعتی کدام است؟!

فروش nft

کیف پول کوین بیس

کیف پول کوین بیس توسط صرافی بزرگ و معتبر CoinBase ساخته شده است و به کاربران اجازه می دهد به جای استفاده از آدرس های بلاک چین عمومی، NFT ها را با نام کاربری ارسال و دریافت کنند.

خرید و فروش nft نکات فروش nft

3.NFT خود را قیمت گذاری کنید

شاید فکر کنید که ارزش و قیمت NFT به تمایل خریداران بستگی دارد، اما حقیقت این است که عوامل مختلفی بر قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری آن تأثیرگذارند. نادر بودن برخی از NFT ها سبب ایجاد یک ویژگی‌ منحصربه‌فردی خواهد شد که قیمت NFT را بالا می‌برد؛ به عنوان مثال، مجموعه محبوب Bored Ape Yacht Club NFT کمتر از 1٪ میمون هایی با ویژگی «چشم لیزری» دارد.

اگر NFT شما یک ویژگی بسیار نادر دارد، می‌توانید آن را با قیمت بسیار بالا به فروش برسانید و مطمئن باشید که خریدار دارید. یکی دیگر از مهم‌ترین نکات فروش NFT که حتماً باید به آن توجه کنید، ارتباط سازنده NFT و شهرت آن در فضای مجازی است. پس حتماً به دنبال کسب شهرت بیشتر در فضای مجازی باشید. متأسفانه این یک کار بسیار سخت و طولانی است ولی به هر حال تمامی رقبای شما این کار را انجام می‌دهند  به همین دلیل است که این مورد را به (نکات مهم فروش NFT) اضافه کردیم. مطمئن باشید که انجام این کار ارزشش را دارد.

4.لیستی از NFT ها ایجاد کنید، از مهمترین نکات NFT که به شما نمی‌گویند!

یکی از نکات NFT برای کسب درآمد بیشتر این نکته است که، پس از تعیین قیمت برای NFT ای که ساختید، باید یک فهرست ایجاد کنید که معمولا فهرستی که می‌سازید به شکل کلکسیون هست!. برای این کار باید وارد پلتفرم NFT خود شوید و گزینه Create را انتخاب کنید.

سپس، بر اساس دارایی خود، یک یا چند مجموعه کلکسیونی از NFTهایی که دارید، به دقت انتخاب کنید.سپس باید عنوان و توضیحاتی را برای NFT خود بسازید.

عنوانی بنویسید که جذاب و مرتبط با دارایی دیجیتال شما باشد. در توضیحات، در مورد هدف توکن خود و هر موضوعی که پشت آن وجود دارد، بنویسید. هم‌چنین باید به میزان نادر بودن NFT خود اشاره کنید و این‌که آیا خریداران مزایایی فراتر از مالکیت دارایی دریافت خواهند کرد یا خیر (معمولاً یک اشاره برای جلب توجه مشتریان بالقوه کافی است!).

در مرحله بعد، نوع فهرستی را که می‌خواهید ایجاد کنید، انتخاب کنید. در بازارهایی مانند OpenSea، دو گزینه برای لیستتان پیش رویتان دارید:

  1. اگر می خواهید NFT خود را با قیمت ثابت بفروشید، از این گزینه استفاده کنید. برای ایجاد یک لیست در فروش، به سادگی قیمت NFT خود را وارد کنید و مدت زمانی را که می خواهید فهرست فعال باشد، انتخاب نمائید.

  2. در این نوع فهرست، حداقل قیمت (که به عنوان قیمت رزرو نیز شناخته می شود) برای NFT خود تعیین می‌کنید. سپس یک مزایده برگزار می‌شود که بالاترین قیمت پیشنهادی برای خرید دارایی دیجیتال شما انجام می‌شود.

5.حواستان را جمع کنید!

پس از فهرست کردن NFT خود، باید مراقب پیشنهادات خریداران بالقوه باشید. در حالی که اکثر پلتفرم‌ها زمانی که شخصی پیشنهادی را برای فهرست شما ارائه می‌کند، به شما اطلاع رسانی خواهد شد، خوب است که به طور منظم حساب خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ درخواستی را از دست نمی‌دهید.


اگر قیمتی ثابت را انتخاب کرده باشید و شخصی تصمیم بگیرد NFT شما را با آن مبلغ خریداری کند، فروشتان به عنوان یک فروش عمومی در نظر گرفته می شود. در این صورت، هشداری دریافت خواهید کرد که دارایی دیجیتال شما فروخته شده و حساب شما با فیات یا ارز دیجیتال اعتبار داده شده است.


اما اگر حراجی باشد، اعلان‌هایی در مورد قیمت‌های متفاوتی که در NFT خود ارائه می‌شود دریافت خواهید کرد. علاوه بر این، خریداران ممکن است پیشنهادهای خصوصی را برای شما ارسال کنند که در آن رقم مشخصی را برای خرید توکن غیرقابل تعویض شما پیشنهاد کنند.
کمی احتیاط لازم است؛ زیرا پیشنهادها گاهی اوقات ممکن است کمتر از حداقل قیمت شما باشد


(این‌گونه پیشنهادها معمولاً توسط ربات‌ها ارسال می‌شوند که تلاش می‌کنند از نظارت مالک استفاده کنند این یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین نکات فروش NFT است که باید به خوبی حواستان را جمع کنید چرا که ممکن است یک پیشنهاد عالی را به راحتی از دست بدهید!).

سخن آخر

شاید در نگاه اول فروش یک NFT بسیار پیچیده به نظر برسد. اما در اصل به هیچ‌شکل این‌طور نیست. باید «نکات فروش NFT» را به خوبی به یاد داشته باشید و تنها مطمئن شوید نظر پلتفرم ها، تنظیمات حراج و مسائل مربوط به پرداخت مانند کارمزدها و درگاه‌ها را بررسی کرده‌اید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *