مقالات

آینده NFT در سال 2023 چیست؟

آینده NFT در سال 2023 چیست؟

اگر در دنیای کریپتو و رمزارزها گشتی بزنید حتما نام NFT را خواهید شنید! به طور خلاصه NFTها نوعی توکن غیر قابل معاوضه است. اما نکته مهم این است که این توکن ها دارای گواهی مالکیت غیرتکراری هستند که برای صاحب NFT صادر می‌شود. در این مقاله قصد نداریم که به شکل تخصصی در مورد NFT صحبت کنیم بلکه قصد داریم این سؤال را به دقت بررسی کنیم! آینده NFT، این فناوری نوین، چگونه خواهد بود؟ آینده NFT در سال 2023 چگونه است؟ در این مقاله قصد داریم به این سؤالات پاسخ دهیم. پس تا انتها همرا ارزبازان باشید تا از آگاه شوید.

آیا آینده NFT در سال 2023 امیدوار کننده است؟

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مانند BAYC، CryptoPunks یا CryptoKitties کم کم در حال قرار گرفتن در کنار بزرگان دنیای کریپتو از جمله بیت کوین و اترویم هستند. از طرف دیگر طرفداران و استفاده کنندگان این توکن‌های غیر قابل تعویض هر روز در حال افزایش است به طوری که بسیاری از افراد برای به دست آوردن مالکیت یک نوع NFT خاص حاضراند صدها و هزاران دلار هزینه کنند.
این تعداد از طرفداران و هزینه کنندگان، یکی از بهترین شاخص‌ها هست که افزایش ارزش NFT ها را به صورت صعودی نشان می‌دهد لذا می‌توان به «آینده NFT» بسیار امیدوار بود

 «تا 40 درصد تخفیف برای مدتی محدود، پس همین حالا سفارش دهید»

آیا آینده NFT امیدوار کننده است؟

بیشتر بخوانید:  نکات فروش NFT برای کسب سود بیشتر که به شما نمی‌گویند!

نگرانی از آینده NFT 

اگر اخبار NFT را دنبال کرده باشید پس احتمالاً خبر دارید که برخی از برزورسانی ها اخیر در حوزه NFT سبب ایجاد نگرانی‌های شده است و بسیاری را نسبت به‌ آینده NFT و همچنین پایداری فناوری NFT به شک انداخته است! که البته باید بدانید که این نگرانی‌ها کاملاً بی‌اساس است.

اگر درباره فناوریNFT مطالعه کنید حتماً متوجه خواهید شد که این فناوری سبب یکی از امن ترین و بهترین راه ها برای رمزنگاری، نگهداری و ذخیره اطلاعات است.
امنیت فناوری NFT آنقدر بالا است که بعضی از صنایع مانند صنعت بازی‌های ویدئوی در حال استفاده از پتانسیل NFT ها برای حفظ و تبادل اطلاعات هستند. این پتانسیل بالا، فناوری NFT را تنها محدود به تصاویر سرگرم نخواهد کرد و کم کم شاهد استفاده از این تکنولوژی جذاب در بسیاری از شرکت ها یا صنایع مختلف خواهیم بود.

آینده NFT در سال 2023 چیست؟

NFT ها بیشترین موفقیت را در سال 2021 داشتند و برخی از پروژه های معروف در همین سال راه اندازی شدند. اما سال 2022 اصلاً سال خوبی برای اغلب رمزارزها نبود مانند رمز ارز لونا که در طول یک هفته 100 کاهش یافت و دارای بسیاری را پوچ کرد. با این حال NFT ها زیاد تحت تأثیر قرار نگرفتند به طوری که حتی در این سال سخت 2022 شاهد پروژه های شگفت انگیزی زیادی بودیم مانند بازی‌های جدید بر پایه NFT، پیشرفت‌های متاورس، فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی که برای تقویت کاربرد و فرآیند خلاق NFT ایجاد شدند. حتی اگر سال 2023 هم مانند 2022 افتضاح باشد، باز هم سرمایه‌گذاری در nft کاری هوشمندانه است.

فرصت های بالقوه NFT در سال 2023 چیست؟

فناوری NFT هنوز در اول راه هست، به همین خاطر هر کسی با تحقیقات و اطلاعات از منابع معتبر و سطح بالا می‌تواند از پروژهای جدید این حوزه کسب اطلاع کرده و در آن سرمایه‌گذاری کند. ادامه برخی از این پروژه ها که می‌تواند برای شما فرصت خوبی جهت سرمایه‌گذاری باشد را بررسی می کنیم.

1. هوش مصنوعی، تضمین کننده آینده NFT در سال 2023!

استفاده از فناوری هوش مصنوعی، به لطف زبان برنامه نویسی بسیار راحت پایتون و کتابخانه‌های فراوانش، شاهد افزایش چشمگیر استفاده کنندگان هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف علم و صنعت هستیم.
اما NFT حوزه هوش مصنوعی را به سطح کاملاً جدیدی برد. چرا که مدتی است که فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد طرح های هنری NFT مورد استفاده قرار گرفته است.
ممکن است که روند استفاده از برنامه های هوش مصنوعی برای تولید اثرهای هنری بحث برانگیز باشد! ولی به هر حال آثار ساخته شده با استفاده از هوش مصنوعی، همیشه نتایج منحصر به فردی به وجود آورده است.
این آثار خلق شده نه تنها تحسین بسیار را به همراه داشته، بلکه در بازار نیز بسیار موفق بوده‌ است. برای نمونه یکی از محبوب ترین پروژه ها هوش مصنوعی به نام “Alice” است که توسط Alethea AI توسعه یافته و آواتارهای بسیار محبوب و پرفروشی را خلق می کند.

NFT های هوش مصنوعی می توانند یاد بگیرند، دانش خود را بر اساس کد اولیه خود را به وسیله یادگیری عمیق و یا یادگیری ماشین گسترش دهند و در نتیجه NFT های منحصر به فرد و پیچیده تری ایجاد کنند. آینده NFT ها با استفاده از فناوری جدید بسیار روشن به نظر می رسد و ممکن است پروژه های بسیار بهتری را در سال 2023 شاهد باشیم.

بنابراین، چشم‌هایتان را کاملاً باز نگه دارید! به ویژه روی پروژه هایی که استفاده از فناوری هوش مصنوعی را ترویج می کنند، چراکه به احتمال زیاد در آینده این نوع پروژه ها به طور تصاعدی رشد خواهند کرد. فراموش نکنید که به لطف پیشرفت تکنولوژی، هر کسی می‌تواند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، NFT های جدید و کاملاً خلاقانه بسازد.

بیشتر بخوانید: 10تا از بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری 2023

آینده NFT در سال 2023

NFT ساخته شده توسط هوش مصنوعی

2. متاورس و بازی، تضمینی قوی برای آینده NFT در سال 2023 

NFT ها در ابتدای پیدایش برای خلق و ایجاد آثار هنری ایجاد شدند. اما با گذشت زمان و آگاهی از پتانسیل بالای NFT ها به خصوص در دو سال اخیر، سبب پیدایش پروژهای عجیب و خلاقانه ای شد که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد. برای نمونه، توسط NFT ها دنیای متاورس به ساخته شد و یا بازی‌های بسیار موفق مبتنی بر NFT، مانند Sandbox و Decentraland به وجود آمد
در بازی‌های که با NFT پیوند خورده اند، تمام دارایی ها و آیتم های درون بازی می تواند بر پایه NFT قرار گیرد. این آیتم ها می تواند شامل هر چیزی از آواتارها، لباس ها، لوازم جانبی و بلوک های سازنده و خیلی چیزهای دیگر باشد. کاربران می توانند این NFT بخرد، استفاده کند و یا با خرید و فروش کسب درآمدکند.

NFTها در سال 2022 موفقیت عظیمی را در صنعت بازی به دست آوردند. اما در سال 2023 چطور؟ به راحتی می توان گفت که آینده NFT در سال 2023 همان جهت توسعه و پیشرفت را خواهند داشت و ما به احتمال خیلی زیاد شاهد ایجاد بازی‌ها و متاورس های خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: ترید دمو در تریدینگ ویو،کوکوین و ارزبازان چه تفاوت‌های دارند؟

بازی و متاورس و آینده NFT در سال 2023

5 تا از محبوبترین بازی‌های مبتنی بر NFT

3. سرگرمی

یکی از روش‌های جدید در کسب درآمد خرید و فروش دارایی NFT است به همین دلیل صنعت مختلف سرگرمی بلافاصله متوجه پتانسیل این روش جدید در کسب درآمد شدند. شما به راحتی در اینترنت می توایند از آلبوم‌های موسیقی، کنسرت‌ها و رویدادها را در زنجیره بلوکی NFT پیدا کنید و یا خرید آن حق مالکیت اختصاصی آن را به دست آورید.
به نظر می‌رسد که این روند همچنان ادامه داشته و احتمالاً آینده NFT ها در سال 2023 با پیوستن افراد مشهور و هنرمندان بیشتر بسیار درخشان تر شود. اما چطور از این موضوع اطمینان داریم؟ جواب به بسیار ساده است! کافی است که در گوگل در مورد شرکت های بزرگی مانند آدیداس، گوچی، مک دونالد و بسیاری دیگر که در حوضه سرگرمی مبتنی بر NFT سرمایه گذاری کرده‌اند را جسجو کنید. وقتی که این شرکت های بزرگ در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به شکل خودکار افراد معروف و دیگر شرکت های کوچک و بزرگ بیشتری به صنعت سرگرمی بر پایه NFT خواهند پیوست.

4. حفاظت از اطلاعات، مهمترین دلیل که آینده NFT در سال 2023 را تضمین می‌کند!!

استفاده از فناوری NFT بی حد و حصر است! برای مثال پروتکل های امنیتی فناوری بلاکچین NFT به جذب بسیاری از شرکت ها که حفاظت از اطلاعات برای آن‌ها بسیار مهم است، کمک کرده است. کاربردهای حفاظتی توکن های غیر قابل تعویض، «آینده NFT در سال 2023» را بسیار عالی نشان می‌دهد چرا که تمام شرکت های بزرگ دنیا به دنبال راهی برای تبادل اطلاعات به شکل امن و کاملاً محرمانه هستند و چه انتخابی بهتر از NFT ها که یکی از بهترین و امن ترین راهها را برای حفظ امنیت دارند.

بیشتر بخوانید: ترید آزمایشی چیست؟ معرفی سایت های ترید آزمایشی

حفاظت از اطلاعات و آینده NFT در سال 2023

 

5.بهترین پروژه های NFT برای سرمایه گذاری در سال 2023

جهان NFT دائما در حال رشد و گستردگی است. اگرچه شاید به نظر برسد که بازار بیش از حد اشباع شده، اما کاربرد پروژهای NFT آنقدر زیاد است که می‌توان منتظر پروژهای جدید و منحصر به فرد زیادی جهت سرمایه‌گذاری باشیم. بعضی از پروژهای آینده NFT در سال 2023 که باید به آنها توجه کنید را که ارزش سرمایه‌گذاری دارند عبارت است از:

  • Decentraland

  • Sandbox

  • Bored Ape Yacht Club

  • Beyond Life Club

  • Invisible Friends

  • Degenerate Ape Academy

  • Cryptoon Goonz

  • SolSand

  • Crypto Baristas

  • Sound.xyz

  • Moon Birds

به خاطر داشته باشید که همیشه باید در مورد هر پروژه ای که فکر می‌کنید جالب است و آینده NFT در سال 2023 بهبود می‌بخشد به دقت تحقیق کنید برای مثال از نادر بودن و کاربرد تخصصی به خوبی اطلاع کسب کنید تا بازگشت سرمایه شما را تضمین کند.

بیشتر بخوانید: بهترین اندیکاتور برای فیوچرز که سوددهی بالایی دارد! 9 اندیکاتور

سخن آخر:

در این مقاله سعی کردیم که آینده NFT در سال 2023 را برای شما شرح دهیم اما باید بدانید که پیش‌بینی به شکل دقیق در هر حوزه ای به هیچ شکل آسان و راحت نیست. به هر حال یک چیز کامل واضح است! «آینده NFT»ها بسیار درخشان هست. «آینده NFT در سال 2023» احتمالاً بسیار خوب خواهد بود و خریداران سعی خواهند کرد که تمرکزشان را بر روی پروژهای معتبر بگذارند و تا می‌توانند از پروژه های بی کیفیت دوری کنند

به این مطلب امتیاز دهید

1 دیدگاه در “آینده NFT در سال 2023 چیست؟

  1. طاهره گفت:

    جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *